Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 370 / Bezoekers Vandaag: 11715
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Overzicht locomotieven verdwijnt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bvandewetering

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 09 nov 2019 :  14:31:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Sinds kort heb ik op mijn treintjes PC 3 oude beeldschermen geïnstalleerd (2 naast elkaar en de 3e daarboven).

In Koploper kunnen sommige venster worden "losgekoppeld" en dan buiten het eigenlijke Koploper venster worden geplaats. Met het baanoverzicht gaat dat prima. Dit baanoverzicht kan ik na loskoppelen eenvoudig naar het derde (bovenste scherm) verschuiven.

Het "Overzicht locomotieven" kan ook worden losgekoppeld. Als ik dit doe, verdwijn het overzicht echter volledig - ook uit het menu-item vensters. Het is me tot nu toe niet gelukt het overzicht terug te vinden. Slechts na het openen van een back-up is het weer zichtbaar.

In de oplossing die ik nu gebruik heb ik het volledige Koploper venster over de onderste twee schermen uitgetrokken. Het loskoppelen van venters uit Koploper geeft echter meer flexibiliteit.

Dus vraag is dus waarom het venters "Overzicht locomotieven" na loskoppelen verdwijnt en hoe ik dit verdwenen overzicht weer zichtbaar kan maken.

Met groet,

Ben

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 09 nov 2019 :  22:48:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Heb zo 123 (nog) geen oplossing voor je probleem.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe je die 3 schermen hebt aangesloten en ingesteld in je besturingssysteem.
Qua hardware ben ik al compleet, maar krijg het nog niet werkend met/onder Win 7.

Als het bij mij werkt, zou ik natuurlijk ook wel even kunnen (en willen) onderzoeken of het door jou genoemde probleem ook bij mij optreedt.

Groet,
Gerard
Ga naar bovenaan de pagina

bvandewetering

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 10 nov 2019 :  09:17:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Gerard,

Ook al duurde het even voor ik door had hoe het moest, de aansluiting van de drie VGA monitoren is vrij simpel.

Een van de drie is normaal met een VGA kabel aangesloten op de PC. De overige 2 zijn met een "USB naar VGA adapter" van StarTech aangesloten op 2 USB uitgangen. De definitieve instelling, met 2 monitoren op een rij en de derde daar midden boven is onder "Beeldscherminstellingen" in W10 zeer eenvoudig. Hoe dat in W7 zou moeten weet ik niet.

Koploper opent de eerste keer op de normale VGA monitor. Als ik het baanoverzicht loskoppel is het eenvoudig naar de bovenste monitor te verschuiven. Dan trek ik het Koploper venster uit over de onderste twee monitoren. Bij een volgende start van Koploper blijft deze instelling gehandhaafd.

Met groet,

Ben
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 10 nov 2019 :  10:57:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

OK,duidelijk.

Ik heb een Matrox insteekkaart waarop je 2x VGA kan aansluiten en de 3e heb ik op de reguliere VGA poort gezet. Maar in Win 7 krijg ik het dan niet voor elkaar ondanks dat alle interfaces zichtbaar zijn.

Ik ga 2 dingen doen.
1. De huidige configuratie met Win 10 uitproberen
2. Van die USB --> VGA converters aanschaffen

Als het allemaal draait (kan wel een week of 2 duren), dan ga ik kijken of ik jouw situatie kan reproduceren en wellicht dient zich daar dan een oplossing voor aan.

Groet
Gerard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina