Auteur |
Onderwerp |
|
robstuart
Netherlands
240 berichten |
Geplaatst - 21 okt 2019 : 20:08:40
|
Ik puzzel me suf en in de handleiding kom ik er niet uit. Een knop aangeduid in het baanontwerp dient een logische functie te sturen of een variabele route te sturen.
Het lijkt er op dat alleen een wissel uitgang kan worden gestuurd en dat helpt me nu niet verder.
Iemand een tip?
0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 21 okt 2019 : 20:32:12
|
Een knop is waarschijnlijk een schakelaar ? Staat in het rijtje van wisselstraten , autom wisselstraten enz; Stokje met bolletje. in baanontwerp. Dan zie je nog eigenschappen van de schakelaar en de link naar de logische actie.... Ik heb er ooit ook achter gezocht...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2019 : 12:50:53
|
Gevonden!, Dank Theo
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 09:11:32
|
Vanavond verder gegaan en het juiste tabblad gevonden dankzij Theo.
Ik heb een aantal logische acties gemaakt maar kan deze niet selecteren in de tool: schakelaareigenschappen. Het veld met logische eigenschappen in deze tool blijft grijs en is niet toegankelijk.
De handleiding p-193 stelt: Als een logische actie vanuit het baanoverzicht een kan krijgen, moet deze optie worden geactiveerd.
Ik moet blijkbaar een logische actie plaatsen in het baanontwerp, maar hoe?
|
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 10:24:05
|
Rob
De schakelaar is een functie decoder deze krijgt dus ook een schakelaar nummer.
Het is niet nodig om een functie decoder aan te sturen. Je kunt dus een schakelaar nummer toe kennen welk niet gebruikt wordt op je baan
Op deze wijze heb je dus twee mogelijk heden met de schakelaar: aan of uit. selecteer bij schakelaar eigenschappen schakel altijd indien je nu een logische actie maakt die twee functies heeft :Waar of niet waar . kun je dit bij schakelaar eigenschap aangeven
waarmee je dus iets kan laten uitvoeren
KIJK ook eens bij de help functie onder:
baanontwerp: eigenschappen van schakelaars
grt Frans |
Bewerkt door br015 op 25 okt 2019 10:53:26 |
|
|
hubertus
Netherlands
2012 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 11:30:54
|
Rob,
Ik weet niet wat je precies hebt gedaan, maar ik denk dat je nog geen logische acties hebt die met een schakelaar gezet kunnen worden. Dat zijn logische actie in de meest eenvoudige vorm, je maakt in onderhouden logische acties met de + een logische actie aan, geeft die een naam en that's it. Die logische actie kun je vervolgens kiezen bij eigenschappen van de schakelaar, het schakelaarnummer kan gewoon nul blijven.
Je kunt dan met de schakelaar de uitkomst van die logische actie bepalen (waar of onwaar) en die waarde vervolgens weer in andere logische acties of variabele routes gebruiken.
groet, Huub |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 13:23:40
|
Dag Huub,
Ik heb het gedaan zoals jij beschrijft, echter ik krijg in tool overzicht van de schakelaar eigenschappen geen toegang op het selecteren van de reeds bestaande logische acties. Het veld blijft grijs, d.w.z. je krijgt geen mogelijkheid om de logische acties te opene in de tool.
Blijkbaar is er onderscheid tussen logische acties en logische acties die met een schakelaar gezet mogen worden.
We geen verder puzzelen.
|
|
hubertus
Netherlands
2012 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 13:34:31
|
Rob,
Maar wat staat er bij die logische acties die je al hebt bij 'wanneer waar'? Alleen als daar {N.v.t.) staat, kun je die bij de schakelaar kiezen.
Plaats anders even je database, dat praat wat makkelijker.
groet, Huub |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2019 : 13:54:01
|
Yes, dat was het euvel Huub, mijn logische acties stonden niet op nvt. Dank
|
|