Auteur |
Onderwerp  |
|
Schuif
Netherlands
75 berichten |
Geplaatst - 02 feb 2019 : 15:10:43
|
Beste Koplopers,
als ik met 7 treinen gelijktijdig automatisch rij, alles perfect, zodra ik met 8 of meer treinen ga rijden krijg ik "doorschieters" wissel niet juist gezet, enz enz en spookdetectie staat gewoon aan; mijn baan heeft een redelijk formaat, en ik gebruik een Ecos icm koploper 7.5, geen booster(s). Rijspanning 16V; ringleiding met veel aansluitpunten.
Wat doe ik fout? of waar gaat het fout
Bijgaand mijn baan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Erik
Download Attachment: 2013411151620.bck 1028,72 KB |
|
remunj
Netherlands
1121 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2019 : 15:58:04
|
Ik denk dat je hier zelf al het antwoord geeft:
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Schuif geen booster(s).
Er zit een limiet aan wat je centrale kan leveren, vaak maar 3A. Op een gegeven moment valt je spanning dan zover terug dat er problemen ontstaan. 7 treinen is al een aardig aantal. Ik denk dat je maar eens over boosters erbij moet gaan denken.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 02 feb 2019 15:58:28 |
 |
|
Schuif
Netherlands
75 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2019 : 16:15:17
|
Bedankt, voor jouw reactie, wat is een "goede" booster, moet die van ESU zijn?
Groeten, Erik |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2019 : 00:27:19
|
Ik weet niet wat "de beste" is, maar ik vind een booster die na een kleine kortsluiting nog een paar maal probeert best handig. Dikwijls is de kortsluiting dan weg zonder dat de hele baan plat gaat. Ze geeft zo'n kortsluiting ook niet door aan de centrale anders gaat heel de zaak toch plat. Is de kortsluiting ernstig gaat het geheel wel plat natuurlijk. Dat gedrag staat echter meestal niet bij de karakteristieken... 
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 05 feb 2019 19:46:54 |
 |
|
remunj
Netherlands
1121 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2019 : 12:01:33
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Schuif
Bedankt, voor jouw reactie, wat is een "goede" booster, moet die van ESU zijn?
Een booster van hetzelfde merk als je centrale zal vaak de beste oplossing geven. Dan weet je zeker dat het goed zal werken.
Maar je kan ook naar andere merken kijken. Belangrijkste is het type. Dit kan een H-brug type zijn of een common ground. Kijk even bij je centrale wat die ondersteund. En de manier van aansturen. Loconet of CDE (lenz systeem). Moderne boosters hebben vaak meerdere opties hiervoor.
Gr. Eric |
 |
|
|
Onderwerp  |
|