Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 169 / Bezoekers Vandaag: 7478
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Kortste weg naar bestemmingsblok.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jaap

Netherlands
89 berichten

Geplaatst - 12 feb 2007 :  22:31:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Een wens van mij is om het mogelijk te maken om te rijden van een willekeurig blok naar een ander blok en dat op de snelste manier, met in acht name van toegestane blokken voor die lok/treinstel en de keer mogelijk heden etc.
Nu is het dat zo dat Koploper niet altijd de kortste zal route kiezen. en het ook wel eens heel erg lang duurt.

Met vriendelijk groet,
Jaap.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 feb 2007 :  23:09:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Deze vraag krijg ik vaker; helaas is het mij nog niet gelukt om een TomTom in te bouwen. Het staat op de wensenlijst maar of het mij ooit lukt ik zou het niet weten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 13 feb 2007 :  17:18:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Dan wens ik jou zeer veel sucses en geluk toe voor het vinden van de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jaap
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  17:02:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap,

Nog even over lopen nadenken (want deze vraag blijft niet frequent maar wel met regelmaat komen).

Ik zit hier met een aantal problemen:
- moet ik oneindig doorzoeken of moet een bestemming binnen een op te geven aantal blokken gevonden kunnen worden? Ik zelf zou voor het laatste gaan, daar het anders voor oudere Pc's wel eens een hele kluif zou kunnen worden en de rest gewoon stil legt.
- een gevonden route zou mi resulteren in een tijdelijke 'vaste treinroute' die in geen enkel blok een stopkans heeft en dus zo snel mogelijk op de plaats van bestemming aan moet komen
- Zeker als loc langs opstelsporen moet gaan rijden, dan is er geen alternatief mogelijk dan het berekende blok. Dit zou deadlock kunnen veroorzaken. Kan ik niets aan veranderen en zou geaccepteerd moeten worden.
- Alle verboden van de variabele treinroute gelden niet bij het zoeken. Alleen keren en elektrisch doen mee bij het zoeken naar een route.

Met het bovenstaande zou het misschien lukken om het voor elkaar te krijgen; echter ik geef nog steeds geen garantie af dat dit ook ingebouwd zal gaan worden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  17:57:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, hoe zit het dan met vooruit reserveren? Worden alle blokken voor de gevonden route in 1 keer gereserveerd? Anders komt er misschien een andere automatisch rijdende trein in 1 van de blokken van de "tijdelijke vaste route" en zou de route niet meer mogelijk zijn, en dus opnieuw berekend moeten worden.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  18:43:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Corné,

Ik wil niet vooruitgaan reserveren. Ik controleer niet of blokken vrij zijn. Anders zou waarschijnlijk een blok welke ver ligt nooit gevonden kunnen worden. Dus gewoon de gevonden 'route' afrijden en hopen op de vrije blokken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  20:54:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

zou deze functie dan ook van tel zijn als ik naar de opstelblokken wil rijden? Soms lijkt het of dat niet op de snelst mogelijke manier gebeurt.

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  21:07:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Dan ontstaan er zeker deadlocks. Het rijden naar opstelsporen is ook gewoon 'dom': de trein rijdt door totdat deze een blok tegenkomt met die indicatie. Wel je je soms iets helpen door een variabele treinroute te maken die alleen actief is bij het rijden naar de opstelsporen. Hierdoor kan je dan wat blokken/richtingen uitsluiten waardoor de opstel blokken sneller bereikt zullen worden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 15 feb 2007 :  23:16:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Ik ben blij dat je er toch over loopt na te denken, en hoop uiteraard dat er iets moois ontstaat.
Zoals jij het omschrijft, lijkt mij jou laatste optie ook het meest wenselijke(haalbare) voor de hele treinen loop
Ik zou daar al dol gelukkkig mee zijn.

Ik wens je nogmaals veel sucses.

Met vriendelijk groet,
Jaap


Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 feb 2007 :  22:04:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Dan zal jij gelukkig worden met de volgende versie. Er zit een 'routezoeker' in. Binnen een op te geven tijd wordt gezocht naar het bestemmingsblok. Indien gevonden dan wordt een tijdelijke vaste treinroute geactiveerd bij die loc.

Helaas zal het nog wel even duren voordat deze versie echt uitgegeven wordt. Maar ja als je ergens op moet wachten dan ga je er alleen maar meer naar verlangen

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 19 feb 2007 :  23:50:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Geweldig!!!!
Ik kijk er met verlangen naar uit. Het lijkt wel een verjaardagskadeau , iets wat je verwacht maar nog niet hebt, maar je weet ,het komt eraan.
Hat gaat bij mij vaak zo , Ik koop een trein oid op een beurs of via internet, maar ik mag er pas mee spelen , als ik jarig ben.
Maar je weet het wachten wordt belooond.

Nogmaals geweldig bedankt, in één woordt gezegd.

SUPER !!



Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina