Hallo koploper gebruikers. Ik ben aan een nieuwe baan bezig met net zoveel blokken als wissels , kan ik deze overzetten of een kopie maken voor de nieuwe baan? weet niet meer hoe ik deze 10 jaar geleden in mijn Lenz en koploper heb geprogrammeerd.
Tja, de digitale onderdelen en aantal blokken blijft hetzelfde? Dan zou je een kopie kunnen maken. Maar het verwijderen van baanoverzicht en spinnenweb uit een oude database lijkt me meer werk dan gewoon nieuwe digitale onderdelen aanmaken.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ik zou ook gewoon met een nieuwe database beginnen. Ik ga ervan uit dat die niet meer lijkt op je oude ontwerp. IS het een kleine variant op je oude ontwerp dan zou je je database nog kunnen aanpassen.
Wat Kees zegt, het ingegeven van de digitale onderdelen is het minste werk. Verder alles verwijderen en opnieuw tekenen en alle juiste info weer toewijzen is zoveel werk dat je net zo goed opnieuw kunt beginnen.
En je hebt geen risico dat er toch nog ergens een foute instellingen blijft hangen. En aan je Lenz centrale verandert niets. Daar programmeer je niets in. Gewoon in Koploper weer de juiste poortinstellingen gebruiken en het zal functioneren.