Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 19:32:38
|
Mede spoorders
Ik heb zojuist op 2 pc de nieuwste versie van koploper geinstalleerd en nu heb ik problemen met het maken van een backup.
Als ik de gegevens weg schrijf naar een stick gaat dit prima zoals het altijd ging.
Maar wil ik op de andere pc de gegevens teruglezen krijg ik de melding Dit is geen geldige back-up zipfile gemaakt door koploper
Zelfs als ik de gegevens op dezelfde pc terug wil lezen krijg ik de zelfde melding.
Doe ik iets fout of hebben meerdere mensen hier last van
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.2 )
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 20:33:25
|
Hoi Piet,
Ik heb het even geprobeerd en ik heb geen problemen met het maken van een backup en het teruglezen. Wat ik in de vorige versies wel heb gemerkt dat de originele zip-files niet teruggevonden worden als je ze vanuit het netwerk (dus vanaf een andere PC) wil benaderen. Als je er eerst een kopie van maakt is het geen probleem. Probeer eens een kopie van het betreffende zip-file te maken en kijk eens wat er dan gebeurt.
Doe verder iedereen de groeten in bij Miniworld.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 21:30:00
|
Dirk
Ik ga dit proberen en zal de groeten overbrengen.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.2 )
|
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 22:25:57
|
Dirk
Het bestand op diverse manieren gekopieerd maar niets mag baten de melding blijft komen.
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 22:35:28
|
Tjonge jonge, hiervan baal ik toch al 18 jaar. Altijd krijgt nieuwe versie de schuld, terwijl aan dat deel NIETS is aangepast. Die melding komt als er in het zip bestand niet 1 file zit maar 0 of meer dan 1. Kijk eens in de zip file hoeveel back-up's staan daar in?
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2017 : 22:57:54
|
Paul
Het is opgelost de fout lag geheel bij mij zelf, er zaten 2 bestanden in de zip-file. Dit is opgelost en het werkt weer als van ouds.
Overigens zou ik niet durven om de nieuwe versie de schuld te geven.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.3 )
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 21 dec 2017 : 11:01:18
|
Maakt er iemand een mapje aan voor feedback over 9.3.1 onder updates?
Ik bemerk iets bij een vaste route, een trein die niet meer wacht op een treintype in blok, het lijkt alsof hij er niet meer op wacht...
Maar ik zoek eerst nog even verder.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 21 dec 2017 11:02:05 |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 21 dec 2017 : 11:46:38
|
Hallo Theo,
Gisteren heeft de treinbaan nog een hele poos gereden met de nieuwe versie 9.3.1. Er zijn hier 6 vaste routes waar op een treintype gewacht moet worden en geen problemen ondervonden.
Vroeger heb ik wel eens gedacht: moest die niet wachten? Eigenlijk altijd na een noodstop. Ik weet niet precies wat er dan gebeurt, er is niet zo vaak een noodstop.
Groeten,
Jan
Laatste zin beter gemaakt. |
Bewerkt door Jan Huchshorn op 21 dec 2017 12:28:58 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 22 dec 2017 : 13:33:31
|
Was vals alarm... de trein reed deels op een "dienstregeling" vertrek op minuten van het uur. Om de 30 minuten het duurde wel even. Deze trein reed tot vorige week een stopdienst op het bergtraject,nu in het "dal" wegens problemen met een andere lok.
Bij het instellen van het bergtraject had ik blijkbaar 'ooit" een speciale "go" actie aangemaakt voor die lok getriggert door een IC... Die greep nu in tijdens de wachttijd op een "minuten van uur" of op basis van "treintype in blok". Nu één speciale actie gewist en alles ok.
Eind goed al goed, geen link naar 9.3.1 enkel toeval.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|