Ik ben vrij nieuw op dit forum Ik ben bezig met digitale compomnenten Intellibox Bassic Wissel decoders 63410 bezetmelders 63320 en het lukt vrij aardig Nou wil ik met koploper verder ik heb een baan getekend en wil die op Het forum plaatsen voor verdere vragen en advies maar hoe moet Dat nou precies moet zo als vermoed met BCK bestanden Nou is mijn vraag welke versie moet ik hebben want ik benniet zo Heel goed thuis in het PC gebeuren werk met Windows XP Wie wil me verder helpen Groetjes Andre
Allereerst is het handiger om je vraag in de juiste rubriek te stellen. Dit heeft niets met een update van Koploper te maken. In de juiste rubriek maakt het een stuk makkelijker om vragen terug te vinden. In jouw geval de rubriek beginners.
En je back up maak je via het menu "Algemeen" en dan "back-up/restore" Maar ik mag aannemen dat je regelmatig een back up maakt voordat je grote wijzigingen in je ontwerp maakt.
Gr. Eric
PS En de nodige leestekens en de hoofdletters op de juiste plaats zouden je bericht een stuk leesbaarder maken. Halve zinnen op een nieuwe regel laten beginnen komt warrig over.
Ter aanvulling op wat Eric heeft aangegeven: Vanaf versie 9.2 maakt Koploper bij het maken van een backup geen bck-bestand meer, maar pakt dit in als een zipfile. Dit zipfile is beveiligd met een wachtwoord, dat vast in Koploper is geprogrammeerd. Koploper leest dus dit zip-file terug als backup-file, maar zelf kun je het niet uitpakken.