Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 153 / Bezoekers Vandaag: 4015
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 terugmelding in stijgspiraal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 01 feb 2007 :  17:54:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Mss niet de juiste plaats om deze vraag te stellen maar evengoed, ik heb een stijgspiraal enkelsporig. Nu ben ik in dubio ivm het terugmelden. Is dat nodig, ik gebruik geen volledige melding, er man toch niet op gestopt worden, en een wagen die zich loskoppelt rolt sowieso toch naar beneden. Het is een stuk van twee en een halve cirkel kleinste bocht, ik schat ongeveer een 2,5 meter. Wat zou het nadeel kunnen zijn?

mvg

Dirk

Riny

Netherlands
72 Posts

Geplaatst - 01 feb 2007 :  20:42:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Riny  Reageer met citaat
Dirk,

Ik pas wel bezetmelding toe in mijn spiraal (dubbelsporig).
Reden, veronderstel dat er een trein stil staat en er wil nog een trein in het spiraal (zelfde rijweg)?
Dan zullen de gevolgen leuk zijn denk ik?

Ik zou (en heb ik ook gedaan) alles onder de bezetmelders zetten.
Later blijkt het misschien toch een probleem te zijn van "had ik het toch maar gedaan".

Maar ja, de keus is aan jou.

-------------------------------------------------
Groetjes,
Riny
Ga naar bovenaan de pagina

paulH

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 11 feb 2007 :  14:29:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk
Ik heb een dubbelsporig spiraal. Bij mij mag hier ook niet gestopt worden. Maar ik heb er toch voor gekozen om terugmeldingen hierin te zetten en dit als een blok te beschouwen.
Op deze mannier wordt het blok waaruit de trein de spiraal inrijdt sneller vrijgegeven.
Als de spiraal geen blok is dan wordt het blok voor de spiraal pas vrijgegeven als de trein in het blok na de spiraal zich meld.

m.v.g
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 11 feb 2007 :  21:37:28  Toon profiel  Reageer met citaat
paul,

Dat is idd een zeer goede reden

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina