Auteur |
Onderwerp |
|
Dirk
Belgium
159 berichten |
Geplaatst - 01 feb 2007 : 17:54:36
|
Heren,
Mss niet de juiste plaats om deze vraag te stellen maar evengoed, ik heb een stijgspiraal enkelsporig. Nu ben ik in dubio ivm het terugmelden. Is dat nodig, ik gebruik geen volledige melding, er man toch niet op gestopt worden, en een wagen die zich loskoppelt rolt sowieso toch naar beneden. Het is een stuk van twee en een halve cirkel kleinste bocht, ik schat ongeveer een 2,5 meter. Wat zou het nadeel kunnen zijn?
mvg
Dirk |
|
Riny
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 01 feb 2007 : 20:42:57
|
Dirk,
Ik pas wel bezetmelding toe in mijn spiraal (dubbelsporig). Reden, veronderstel dat er een trein stil staat en er wil nog een trein in het spiraal (zelfde rijweg)? Dan zullen de gevolgen leuk zijn denk ik?
Ik zou (en heb ik ook gedaan) alles onder de bezetmelders zetten. Later blijkt het misschien toch een probleem te zijn van "had ik het toch maar gedaan".
Maar ja, de keus is aan jou.
------------------------------------------------- Groetjes, Riny |
|
|
paulH
Netherlands
12 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2007 : 14:29:44
|
Dirk Ik heb een dubbelsporig spiraal. Bij mij mag hier ook niet gestopt worden. Maar ik heb er toch voor gekozen om terugmeldingen hierin te zetten en dit als een blok te beschouwen. Op deze mannier wordt het blok waaruit de trein de spiraal inrijdt sneller vrijgegeven. Als de spiraal geen blok is dan wordt het blok voor de spiraal pas vrijgegeven als de trein in het blok na de spiraal zich meld.
m.v.g Paul.
|
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2007 : 21:37:28
|
paul,
Dat is idd een zeer goede reden
Dirk |
|
|
|
Onderwerp |
|