In aanvulling blokgegevens kan je het doorrijden per blok aanduiden alsook voor welke locomotief dat geledt.
Nu wil ik voor 1 locomotief niet doorrijden en wel voor de andere. ik kan elke locomotief apart specifieren en deze dus niet maar dat is veel werk. Ook zou ik een type kunnen aanmaken maar ik vraag me af of er geen andere manier is om het doorijden voor 1 bepaalde loc te verhinderen.
De achterliggende reden is dat ik met Marklin en C-rail rijdt. De voorste wielen zijn voorzien van rubber en dus heb ik enkel op de achterste wielen bezetmeldingsdetectie. ik kan/wil dit niet omdraaien (veeeel werk). al mijn andere locomieven hebben sleper vooraan en ruberbanden achteraan. ik kan de rijrichting softwarematig niet omdraaien alsook niet door de draadjes te wisselen want het is een sinusmotor en die is aangesloten met een flat kabel.
Je moet daarvoor maar twee lijntjes invullen. Eentje voor alle lokomotieven en eentje voor die lok. Zoveel werk is het niet. Vul eerst in voor alle lokomotieven en laat dan die ene lok daar stoppen, dan ga je naar doorrijden en zal je zien dat koploper het nummer van de lok al heeft ingevuld daarvan doorrijden op 0,1 zetten en gaan. NIET op nul want dan wordt de lijn gewist!