Beste lezer, Rij onder dinamo met alleen analoge locomotieven dus decoderstappen. Recentelijk baan vergroot met daarin 2 stations sporen. Uiteraard aangemaakt in bloktype en enige gegevens in aanvullende blokkaarten.
Rij met variable treinroutes voor alle locs (testfase) en heb 3 treintypen vastgelegd met verschillende eigenschappen.
Op de stations sporen gaan de locs niet terug naar de ingestelde max snelheid voor treintype/loctype. Zo ie zo niet maar ook niet bij automatisch stop. Dezelfde loc doen dit wel bij de sporen van het schaduwstation.
Ik heb geen idee welke instelling hier niet in orde is. Verschil met schaduwstation is dat deze voor en achter een wisselstraat heeft en het hoofdstation niet (in ieder geval niet functionerend).
Eerste opmerking, ik ken NIETS van dinamo dus mijn suggestie kan helemaal verkeerd zijn.
Bij treintypes zie ik maximum EN gemiddelde EN minimum snelheid op 1 staan.... zeer eigenaardig. Ik zou zeggen 120/70/15 ofzo.
Op een stationspoor waar een trein moet stoppen (kans 100%) zal een trein rijden op gemiddelde snelheid als voorbereiding op het stoppen. Net zoals in elk blok. Hoe dat gaat met maximum en gemiddeld en minimum op 1 kan ik niet inschatten.
De door jou aangehaalde instellingen hebben enkel betrekking op geijkte snelheden. Deze hebben geen betekenis voor analoge loc die onder dinamo rijden. Inderdaad had ik verwacht dat de trein naar gemiddeld zou gaan. Maar helaas dat is niet geval.
Een deskundige wees mij op de mogelijkheden van de window "overzicht locomotieven". Dit geeft de mogelijkheid tot het volgen van de ingestelde snelheid in een blok en wie of wat deze instelling bepaald. Daardoor kwam ik op spoor van mijn probleem.
De fout lag hem in de discrepantie tussen de elektrische aansluitingen van een aantal blokken en mijn programmering hiervan in koploper. Stomme fout met de het nodige uitzoekwerk.
De baan draait nu zoals bedoeld. Bedankt voor de hulp.