Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 153 / Bezoekers Vandaag: 6684
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Vreemd bericht en niet meer openen koploper.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hoograven

Netherlands
20 berichten

Geplaatst - 23 okt 2016 :  13:10:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Zit met een vreemde en vervelende situatie, kan namelijk koploper gewoon openen en alles gebruiken en invoeren, tot op het moment dat ik de knop automatisch rijden aanklik, krijg dan steeds de volgende melding:

Uw pc heeft 23 of meer dagen aangestaan, sluit af pc en herstart opnieuw, voordat u koploper weer kunt gebruiken.
Nu sluit ik mijn pc altijd na dat ik gereed ben met koploper, heb een laptop met alleen koploper hierop.
Maar heb dus tig keer afgesloten en herstart, zelf de hele nacht van de spanning af en accu eruit, maar bij het aanklikken van de automatisch knop, dus steeds de zelfde melding en kan dan niets meer doen. Heb ook de interne klok teruggezet, maar ook dit werkte niet

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvgr,

Ludo

remunj

Netherlands
1089 Posts

Geplaatst - 23 okt 2016 :  13:31:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit was een bekend probleem van Koploper.
Heeft met een teller in Windows te maken die gebruikt werd in Koploper.

Met volledig uitschakelen van de computer is dat normaal gesproken verholpen. Dus niet in slaapstand oid. maar helemaal shutdown en weer vers opstarten.

Maar is simpel op te lossen.
Gewoon de laatste versie van Koploper installeren.
Dat heeft Paul namelijk opgelost.
quote:
11 SEPTEMBER 2016

Versie 9.1 build 1

Een nieuwe versie met weer wat functionele uitbreidingen is nu voor iedereen beschikbaar. Voor alle uitbreidingen verwijs ik naar de helpfile.
Het bekende 23 dagen probleem wat sinds de allereerste bestond, is nu verholpen.


Kwestie van zorgen dat je met de laatste versie werkt om niet met oude bugs geconfronteerd wordt.

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Hoograven

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 23 okt 2016 :  13:36:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even een aanvulling, want dat bedacht ik mij nu opeens.
Afgelopen weken kreeg ik regelmatig de volgende melding:Clear comm error function failed ( win error code 1).
Met hierbij de melding om contact met het koploper forum op te nemen
Dit gebeurde als koploper aanstond , maar bijvoorbeeld na een half uur niet gebruikt te zijn. Als deze mededeling in het scherm verscheen, was het niet meer mogelijk om koploper te gebruiken, alles stond dan geblokkeerd.
Dit was gelukkig redelijk makkelijk te verhelpen; taakbeheer openen, het programma koploper afsluiten en daarna gewoon weer opnieuw opstarten. Het vervelende was, dat dan wel steeds alle instellingen verdwenen waren en ook de stand van wissels ed.

Maar weet niet of dit iets met het boven beschreven probleem te maken heeft, maar dacht, zal het toch maar even omschrijven.

Mvgr,

Ludo
Ga naar bovenaan de pagina

Hoograven

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 23 okt 2016 :  13:38:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga direct een update instaleren, heb geen internet op mijn pc, maar dit gaat wel lukken met een usb oid.
Ga naar bovenaan de pagina

Hoograven

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 23 okt 2016 :  19:04:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Update gedraaid en het werkt, alleen nog steeds het bericht zoals omschreven in het 2e deel ( clear comm error.....). Misschien iemand die hier iets meer over weet?

Mvgr,

Ludo
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1089 Posts

Geplaatst - 24 okt 2016 :  16:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Die andere foutmelding heeft met je com poorten te maken.
Opnieuw installeren van je drivers hiervoor (waarschijnlijk gebruik je een USB adapter kabel naar je centrale) lost dit normaal gesproken wel weer op.

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina