Auteur |
Onderwerp |
|
jimmaet
Finland
422 berichten |
Geplaatst - 11 sep 2016 : 21:13:09
|
Hallo! Nu komt de volgende uitdaging: Hoe bouw ik het beste een systeem, dat de personentreinen bij voorkeur aan een perron stilstaan, (blok 1,3,4,8) tenzij dat niet beschikbaar is? En andersom geldt ook voor de vrachttreinen. Een variabele route op treintype is simpel, maar dan: Wat doen als alle perrons bezet zijn? Dan zou het ook ok zijn om personen op een ander spoor te zetten, dan wel met langere wachttijd (buiten dienst). En andersom: vrachttreinen, als ze langs een perron komen, zo snel mogelijk weer door, maar toch pas nà vertrek van een mogelijk aanwezige interlokaal/hogesnelheid (opstoppingen verderop voorkomen). Dat worden toch logische functies, denk ik? Als het idee, zeg maar de workflow duidelijk is, plan ik het wel eerst op papier. Grofweg trial & error wordt een onoverzichtelijk zooitje. Nu eerst weer een werkweek 2016910204742_saunabaan3.bck
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
Bewerkt door jimmaet op 11 sep 2016 21:14:34 |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 11 sep 2016 : 22:06:54
|
Hallo Kees,
Het makkelijkst is waarschijnlijk een vinkje zetten bij "Meestal wel en soms niet", op het eerste tabblad van de Variabele treinroute.
Groeten,
Jan |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 17 sep 2016 : 12:05:42
|
Bedankt Jan, kan je weer zien dat ik een beginner ben
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 17 sep 2016 : 20:12:03
|
En goederentreinen geef ik via een variabele route een stopverbod langs perrons. Ze rijden er dan wel eens langs, maar stoppen er niet.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|