Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 172 / Bezoekers Vandaag: 4191
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 doorrijden in cm op negatief?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 14 jan 2007 :  14:43:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren

Bij aanvulling blokgegevens kan ik bij doorrijden in cm de afstand ingeven dat de lok moet doorrijden, en volgens ik kan zien zou dat ook negatief moeten werken, dus vroeger stilstaan. Ik zou dat willen inbrengen omdat er in het schaduwstation sommige loks iets te dicht bij de uitrij wissel stoppen. Ik heb het geprobeert, maar als ik negatief ingeef, dan lijkt de lok toch die gegevens positief te gebruiken. Dus als ik -5 cm opgeef krijg ik blijkbaar toch +5 cm.
Of moet ik gewoon een 10tal keer testrijden tot Koploper heeft geleerd om tijdig te remmen?
Ik rij met geijkte snelheid.

mvgdirk

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jan 2007 :  15:09:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Misschien rottige opmerking van mijn kant, maar heb je al op de f1 toets gedrukt als je in het veld doorrijden in cm staat?
Als de waarde negatief is wordt deze altijd weer positief gemaakt en in dit geval wordt de lengte van de locomotief er ook bijgeteld. Bij een positieve getal bij doorrijden wordt de loc lengte er niet bijgeteld.

Eerder stoppen is zo wie zo niet mogelijk; De trigger blijft toch altijd de stopmelder. De afstand kan je dus niet kleiner maken met een negatief aantal.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 14 jan 2007 :  15:36:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik had het verkeerd begrepen, ik had de lengte van de lok en de 10cm samen geteld en dat negatief ingegeven. Zo dacht ik het gelezen te hebben. Ik zie dan geen andere oplossing dan mijn lok te herprogammeren zodat hij onmiddellijk stopt bij het melden van de stopmelder.

bedankt

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jan 2007 :  15:48:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Uit jouw antwoord begrijp ik dat jij de loc laat afremmen op basis van massa simulatie in de decoder. Dit is voor het automatisch rijden niet echt gewenst. Koploper remt de loc in principe zelf netjes af. Echter als de massasimulatie in de decoder hoger is dan Koploper zou willen, dan rijdt de loc verder dan Koploper zou willen.

Meestal zet ik deze massasimulatie uit of op de eerste stand.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 14 jan 2007 :  21:29:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Juist geinterpreteerd, Maar ik probeerde dat uit te stellen omdat ik zolang al niet mer met de IB gewerkt heb dat ik dacht, ik doe dat wel in KL. Ik ben soms wel een beetje lui.....En ik ben nog steeds verwonderd van wat KL allemaal kan dat ik soms wel wonderen verwacht. Neen grapje. Ik zet me dan maar weer eens achter het IB schermje en begin die eindeloze reeks knopjes uit te zoeken.
Thnx

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina