Het probleem waar ik al een tijdje tegen aanloop is dat mijn locomotieven zo af en toe doorrijden. Wanneer ik op de handregelaar van Lenz kijk blijft de snelheid op 1 steken terwijl de trein eigenlijk gewoon moet stoppen. Dat is uiteraard heel vervelend om dat het kortsluiting tot gevolg heeft. Het probleem doet zich onregelmatig voor bij diverse locomotieven en op diverse plaatsen.
Het is handiger om de vraag in de juiste rubriek te plaatsen. Dit heeft niets met de installatie van Koploper te maken. Maakt iets terugzoeken later ook gemakkelijker en houdt het overzichtelijker.
Ik zou zeggen, zet de handregelaar op 0. Dan moeten ze toch echt stoppen. Handiger is om in het rijwindow te kijken wat Koploper doet. Wordt de snelheid daar wel naar 0 teruggezet?
En waarom zou het doorrijden een kortsluiting veroorzaken? Als dat gebeurd is er toch wat anders aan de hand. Mocht de loc ongecontroleerd doorrijden dan raakt Kolper hooguit de loc kwijt, maar dat zou niet tot een kortsluiting mogen leiden.
Het probleem waar ik al een tijdje tegen aanloop is dat mijn locomotieven zo af en toe doorrijden. Wanneer ik op de handregelaar van Lenz kijk blijft de snelheid op 1 steken terwijl de trein eigenlijk gewoon moet stoppen. Dat is uiteraard heel vervelend om dat het kortsluiting tot gevolg heeft.
Ik neem aan dat de kortsluiting optreed bij het berijden van het achterliggende niet-gestelde wissel ?
Rij je geijkt of in decoderstappen ? Zijn alle loks die doorrijden met een trein van hetzelfde treintype op stap ? Dan staat die minimumsnelheid te hoog voor de lengte van de stopsectie.
Wellicht kan er nu iemand een zinvolle reactie geven?
Misschien dat je dan antwoord kan geven op de vragen. En meer info en je database erbij helpt ook altijd. Zoals welke locomotieven en op welke plaatsen. Wij hebben geen kristallen bol.
Werkt handiger dan gelijk zo gepikeerd te reageren.