Auteur |
Onderwerp |
|
ffxpvc
Belgium
67 berichten |
Geplaatst - 01 nov 2015 : 10:26:34
|
Ik heb voor een spiraal per blok een luchtsluis als beginmelder en een virtuele bezetmelder als laatste melder (stop melder) gedefinieerd.
Dit werkt maar in het baanoverzicht wordt de virtuele bezetmelder niet getoond.
In bijlage 2 fotos.
De ene toont dat in de 'tool waar in blokken' wel degelijk een virtueel meldpunt is gedefinieerd in het baanontwerp
De andere foto toont de logging van het virtuele bezetmeldpunt maar dit wordt niet zichtbaar op het baanoverzicht.
Iemand enig idee ?
versie koploper 8.7 maar idem in 8.6.5 build 10.
alvast bedankt Danny
Download Attachment: Knipsel2.jpg 117,82 KB
Download Attachment: Knipsel1.jpg 435,09 KB
HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32 |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 01 nov 2015 : 15:11:12
|
Volgens mij kan je een virtuele bezetmelder niet tonen in baanontwerp, omdat hij geen "adres" heeft in je systeem.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
ffxpvc
Belgium
67 Posts |
Geplaatst - 04 nov 2015 : 23:50:31
|
Hallo.
Zoals in bijlage knipsel2.jpg te zien is kan ik een virtuele bezetmelder wel op het baanontwerp aanduiden. Dus zou ik veronderstellen deze ook zichtbaar kunnen gemaakt worden wanneer de trein rijdt.
Mvg Danny
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2015 : 02:41:06
|
Hoi Danny,
De met "Waar in blok" gekoppelde virtuele melders zijn alleen zichtbaar als ze zichtbaar moeten worden op basis van "begin van de trein".
Bij instellingen per database, tabblad algemeen 3 zijn voor het zichtbaar maken van de "Waar in blok" punten vier opties beschikbaar, waarvan alleen de bovenste twee op basis van "begin van de trein" werken. De anderen werken op de werkelijke bezetmelding van een fysieke melder.
Lijkt mij ook wel logisch want hoe zou bij de onderste twee opties het vrijkomen van een virtuele melder moeten worden gedetecteerd, dat zou dan moeten via een berekening t.o.v. het vrijkomen van de melder ervoor en een vuil wieltje op een wagon (melder uit-aan) zou dit ook al eenvoudig kunnen ontregelen.
Groet Jack.
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2015 : 10:18:22
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door ffxpvc
Hallo.
Zoals in bijlage knipsel2.jpg te zien is kan ik een virtuele bezetmelder wel op het baanontwerp aanduiden.
HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32
Eigenaardig beeld, ik zie een V en een N, lijkt mij programmatie van automatische wisselstraat, niet programmatie van punten waar in blok.
Dit lijkt mij wel het beeld voor vrijgave van delen van een wisselstraat.
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2015 : 10:24:14
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door JackvdW
Lijkt mij ook wel logisch want hoe zou bij de onderste twee opties het vrijkomen van een virtuele melder moeten worden gedetecteerd, dat zou dan moeten via een berekening t.o.v. het vrijkomen van de melder ervoor
Een virtueel punt is altijd een berekening, een "sterk vermoeden" van koploper dat er een trein is. Afhankelijk van uw kwaliteit van "ijken", de kwaliteit van de "cruise control" van uw decoder enz. Ik merk duidelijk een grotere spreiding in het exacte stoppunt.
Daarom pas ik het niet toe voor een wissel...
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2015 : 10:56:51
|
Hoi Theo,
Klopt helemaal. Dat zal denk ik ook de reden zijn dat ze in de onderste twee opties niet mee doen.
Groet Jack.
|
|
|
ffxpvc
Belgium
67 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2015 : 22:18:12
|
Hallo Jack, Theo.
ik had de derde optie aanstaan. ik heb deze nu gewijzigd naar optie 2 en nu zie ik de virtuele bezetmeldingen in het baanoverzicht.
Dank u wel voor het meedenken
mvg danny
|
|
|
Onderwerp |
|