Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 74 / Bezoekers Vandaag: 5557
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Algemeen
 Mededelingen
 Betreft Paul Haagsma - Wim Ros
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

administrator

Netherlands
345 berichten

Geplaatst - 07 jan 2007 :  21:54:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator
Beste forumleden,

Ik wil hierbij even een duidelijk overzicht maken van hoe het forum tot stand is gekomen en de medewerking van Paul Haagsma.

Paul Haagsma heeft altijd via Yahoo Mailing support gegeven. Dit was een open mailing, waar iedereen zich op kon inschrijven.
In 2006 is daar een einde aangekomen, doordat Paul geen zin meer had om steeds dezelfde vragen te krijgen en problemen had met o.a. Wim Ros.

Ik heb voor Paul Haagsma geheel vrijwillig een forum opgezet. Paul Haagsma is ook mede-administrator geweest op dit forum. Oftewel hij kon nieuwe leden accepteren, maar ook blokkeren.

Doordat er tussen Paul en Wim Ros problemen ontstonden, is Wim van het forum geblokkeerd. Dit op verzoek van Paul.

Later heeft Paul zelf het verzoek gedaan om Wim weer op het forum toe te laten.

Nadat er tussen Paul en Wim weer onenigheid is ontstaan, heeft Paul een stapje teruggedaan en is van administrator naar gewoon lid omgezet. Dit omdat Paul dit zelf wilde.

Paul is een tijdje niet meer op het forum geweest, maar toch gelukkig weer teruggekomen.

Na de laatste onenigheid is Paul vertrokken. Zonder mij te verwittigen dat Paul bezig is met een nieuw eigen besloten mailing.
Je kan nu alleen lid worden indien je een geregistreerde versie hebt.

Later heeft Paul mij een mailtje gestuurd dat hij hoopt dat het forum blijft bestaan, maar dat hij zelf ook een nieuwe mailing heeft opgezet.

Ook nu weer is Paul woedend op Wim.

Dit na de zin:
Maar dat is meer een reactie van een programmeur op Hobby niveau.

Hier staat dus NIET Paul Haagsma is een amateur programmeur!

Wim heeft, na diverse geluiden, verduidelijkt dat deze zin op hemzelf slaat en niet op Paul.

Laat 1 ding duidelijk zijn:
Het forum is vrijwillig opgezet om medemodelspoorders te helpen met het programma koploper. Laten we ons als volwassen gedragen en elkaar helpen i.p.v. elkaar zwart te maken en ons niet gedragen als een stel kleine kinderen! Leg niet op elke slak zout en houd je aan de regels, deze zijn er niet voor niets. Juist om dit soort situaties te vermijden.

We hebben in de modelspoorwereld al een verlies moeten incaseren wat betreft beneluxrail.net. Daar is gelukkig beneluxspoor.net voor teruggekomen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen met het koperloperforum.

Met vriendelijke groeten,
Erwin Kooij

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 07 jan 2007 :  23:19:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator
Hierbij een bericht van Paul Haagsma:

Voorop staat voor mij een plezier in de hobby. Als deze ook als is het slechts door 1 persoon wordt ontnomen, dan is voor mij de keus helaas makkelijk. De hobby wordt dan weer op een manier voorgezet waarop ik er weer plezier in kan hebben. Ook als dit betekent dat ik hiermee ruim 2000 gebruikers benadeel: so be it.
Het zou enorm zonde zijn dat door 1 persoon dit toch dreigt te gaan gebeuren. Als het Koploperforum op deze manier doorgaat is dit scenario niet ondenkbaar van mijn kant. Versie 6.4 zou dan wel eens de laatste versie van Koploper kunnen worden.

Paul Haagsma.
Ga naar bovenaan de pagina

fred spierenburg

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 07 jan 2007 :  23:51:23  Toon profiel
Erwin,

Je epistel is reeds door ongeveer 10 % van het ledenbestand gelezen, dus veel belangstelling voor de gang van zaken op het forum.
In de loop der dingen die je beschreef herken ik de gebeurtenissen.
Het wonderlijkste was wel het moment waarop Paul plotseling in het heetst van de strijd de kwaliteiten van Wim etaleerde, terwijl menigeen meende dat Wim moest bloeden voor z’n gedrag jegens Paul. Moeilijk te volgen, vergevingsgezind noem ik het maar.
Zo was er een moment dat Wim z’n website sloot, wat hij weer herstelde. Kwam tot inkeer.
En zo gaat het op en neer met stekeligheden en verzoeningen, lijkt het wel.
Voor veel leden zijn beiden op hun eigen manier waardevol, wat blijkt uit de reacties op antwoorden die beiden genereren.
Maar zodra de heren samen in één topic aan de praat komen ontstaat er kortsluiting.
Begint vriendelijk maar eindigt vinnig en vraagt om actie van een van beiden.
Wanneer zo’n topicontmoeting niet tot stand komt, maar wel door ieder afzonderlijk wordt meegelezen, ontstaat er ook kortsluiting getuige dit laatste voorval.
Er is sprake van constante alertheid van beiden op wat een ieder heeft te beweren, en als het maar even onduidelijk lijkt, neemt de stroomsterkte toe, gevolg, sluiting.
Er is geen oplossing die er voor zorgt dat dit niet weer het geval zal zijn.
Onverenigbare karakters heet dat in arbeidsverhoudingen, en daarover spreekt de rechter zich nogal eens uit. Meestal is er dan sprake van een verliezer en een winnaar.
De positie die Paul inneemt is bijzonder omdat KOPLOPER de kern vormt van het forum, en daar zal de rechter denk ik ernstig rekening mee houden.
Mij lijkt, stoppen met het forum, om de rechter de wind uit de zeilen te nemen en met z’n 1650e gen het verlies te dragen. Immers zo groot is het ledenbestand.

Ik wens ieder wijsheid en plezier met de treinen want koploper is TOP.

Fred
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  00:28:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor
Beste Forumleden,

Helaas is er weer een heleboel gedoe, en waarvoor en waarover, om helemaal niets.
Alleen omdat Paul een stukje tekst niet goed leest, dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik leg Paul al tijden geen stroobreed in de weg. Want ook ik zit niet te wachten op dit soort gedoe. Dus laat het heel erg duidelijk zijn voor een ieder, ik respecteer Paul Haagsma als persoon, en als maker en geestelijk vader van koploper. En daarmee is voor wat mij betreft de zaak gesloten, en kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Want we zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar. (Leen Jongewaard)

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  06:30:43  Toon profiel
Allereerst moet ik zeggen dat ik het zeer spijtig vind dat blijkbaar 1 persoon het voor elkaar krijgt om iemand zo pissed te maken, dat hij 2000 man wil benadelen om van die ene persoon af te zijn.

Zelf denk ik dat hier een grote taak weggelegd is voor 1 bepaald persoon, maar ook voor een ieder ander, om Paul nog eens duidelijk te maken dat hij goed bezig is en zeker door moet gaan.

Ik heb de aankondigingen op de website van Paul gemist, krijg alleen een titelbalk "Wegens uitspraken door bepaalde personen op het Koploperforum" en ik zie dat hij alle pagina's weggehaald heeft. Betekend dit dat Paul definitief de stekker eruit getrokken heeft?

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  10:04:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator
Hierbij een bericht van Paul Haagsma:

Wim Ros is reeds aan het begin van het ontstaan van het Koploperforum door
de moderatoren gebannen. Hij was hier toen wit heet over en heeft over het
volgende bekend gemaakt met als onderwerp: Negatief Koploper advies:

------
Hi,

Als ik iemand een software programma zou aanraden, dan zal dat zeker niet
het Programma Koploper zijn. De manier waarop er support bij dit programma
geleverd wordt is gewoon weg onbeschoft te noemen, en gewoon weg beneden
alle peil. Voor mij heeft Paul Haagsma en zijn programma Koploper definitief
afgedaan. Ik raad dan ook een ieder aan uit te kijken naar andere software,
bijvoorbeeld RailRoad Expres.

Mvg
Wim Ros
------

Het doet mij gewoon vreselijk zeer dat iemand denkt andere mensen zwart te
kunnen maken en dan doodleuk een paar maanden later via een achterdeur toch
weer binnen te komen. In het najaar heb ik WR hierop aangesproken dat ik een
excuus toch wel op zijn plaats zou zijn. Het ontvangen mailtje hierop was
geen excuus maar in de trend van 'verleden vergeten'.
Daar bovenstaande ook beslist niet de eerste keer is geweest (het zwartmaken
door WR van Koploper) houdt de tolerantie toch echt wel een keertje op.

Paul Haagsma.
Ga naar bovenaan de pagina

nicohoog

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  11:05:42  Toon profiel
Heren (en dames?)
langzamerhand wordt ik wel een beetje moe van dit gehakketak: enkele jaren terug op de voorloper (YAHOO-list), nu op dit leuke forum. Ik ben reeds jaren enthousiast KOPLOPER gebruiker en waardeer de inspanningen van Paul H enorm! Al jaren produceerd hij op professionele manier steeds updates met weer nieuwe features en verbeteringen van het programma. En dit allemaal GRATIS en voor niets. Met Koploper loopt mijn modelbaan al een aantal jaren goed en met veel plezier werk ik ermee. Hoe goed het programma is blijkt wel uit de keus van RAILZ, dat opgebouwd en bestuurd gaat worden met dit nederlandse programma!
Ik denk dat we met zijn allen Paul een hart onder de riem moeten steken hiervoor! Paul bedankt!!!

Dat er dan personen zijn die kritiek uiten (op diverse forums) is erg jammer. Ook in de beste software (zie Microsoft ) zitten foutjes en kunnen verbeteringen toegevoegd worden, maar daarvoor moet je vet betalen. Als je dan commentaar hebt, let een beetje op hoe je het formuleerd en zie het als een verbeterpunt voor een volgende versie (waar Paul altijd weer hard aan werkt, weet ik). Afbranden is altijd makkelijk, opbouwen is een stuk moeilijker!

Hopelijk kan Paul deze storm over laten gaan en zich toch weer open stellen voor de meerderheid van tevreden gebruikers!
Met groet,

Nico

(een tevreden Koploper en Intellibox gebruiker)
Ga naar bovenaan de pagina

Sunbeamtech

59 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  12:00:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Sunbeamtech
Hallo,

Ik ben het eens met nicohoog, Koploper is een fantastisch programma met prachtige mogelijkheden! Ik snap dan ook niet waarom iemand Paul zou gaan afkraken omdat zogenaamd de "Support" niet goed is. Heeft die persoon er ooit wel eens over nagedacht dat het een gratis programma is en dat Paul dit allemaal in z'n vrije tijd doet?

Paul: Denk rustig na over hoe en wat met koploper, het is niet iets wat je zo 1-2-3 besluit. En wat voor beslissing je ook maakt; wij (ik in ieder geval) sta achter je besluit!

Bewerkt door Sunbeamtech op 08 jan 2007 12:37:39
Ga naar bovenaan de pagina

Martink

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  13:11:55  Toon profiel
Boodschap aan Paul:

Beste Paul, laat je alsjeblieft niet over de rooie helpen
door kennelijk 1 zeikerd. Je hebt nog 2000 andere fans die
het wel enorm waarderen wat je met Koploper allemaal voor
ons mogelijk maakt. GA ALSJEBLIEFT DOOR!!!

Boodschap aan Wim:

Wordt volwassen. Hou op met iemand die een groot deel van
z'n vrije tijd steek in het ONS mogelijk maken te rijden
met een prachtig stuk software over de zeik te helpen.

Ga weg van dit forum. Bemoei je er niet meer mee. Kom terug
als je zelf een programma klaar hebt wat meer kan dan Koploper.

ROS OP!!!!!

Met vriendelijke groet,

Martin Kuivenhoven
Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  13:51:27  Toon profiel
Hallo,

Ik vind het zeer spijtig dat er steeds weer door enkele het plezier van vele vergald wordt. Ik kan Paul helemaal begrijpen als hij er mee stopt wanneer zijn plezier in de hobby verknalt wordt.
Paul heeft een magnifiek programma de wereld in gestuurd en dat nog gratis ook. Het is dan ook jammer dat er mensen zijn die zo’n initiatief bedoeld of onbedoeld de grond in boren. Laat iedereen toch eens bedenken dat hobby’s er zijn om plezier te hebben in je vrije tijd en dat die vrije tijd toch al zeer schaars is, dus als die tijd dan ook nog vergald wordt dan zoek je een andere manier van vrijetijdsbesteding. [zo logisch als maar zijn kan]

Paul neem alle tijd, zet Railz op de rails en kijk dan of je je geesteskind wel of niet meer met ons wilt delen.
Wat je besluit ook zal zijn ik zal hem respecteren, en kan het nog volgen ook! (Ook al geeft dit voor mij een groot probleem, want ik heb net een HDD crash gehad en juist dit weekend een nieuwe HDD geïnstalleerd. Kan nu dus nog maar met 3 treinen rijden.)

Toch iedereen een goed 2007 toegewenst met vele leuke trein uurtjes.

Groetjes Gert


H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  16:02:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Martink

Boodschap aan Paul:

Beste Paul, laat je alsjeblieft niet over de rooie helpen
door kennelijk 1 zeikerd. Je hebt nog 2000 andere fans die
het wel enorm waarderen wat je met Koploper allemaal voor
ons mogelijk maakt. GA ALSJEBLIEFT DOOR!!!

Boodschap aan Wim:

Wordt volwassen. Hou op met iemand die een groot deel van
z'n vrije tijd steek in het ONS mogelijk maken te rijden
met een prachtig stuk software over de zeik te helpen.

Ga weg van dit forum. Bemoei je er niet meer mee. Kom terug
als je zelf een programma klaar hebt wat meer kan dan Koploper.

ROS OP!!!!!

Met vriendelijke groet,

Martin Kuivenhoven



Beste Martin Kuivenhoven, Ik heb zo het idee dat je helemaal niet weet waar het nu werkleijk over gaat. Het gaat er om dat Paul Haagsma een bepaalde zin door een iets te gekleurde bril heeft gelezen, en dat hij nu weer oude koeien uit de sloot haalt is niet mijn verantwoordelijkheid, of schuld, kennelijk is het voor Paul Haagsma erg moeilijk het verleden achter zich te laten.
En volgens mij is een ieder gerechtigd iemand een advies te geven, consumenten programma op de TV varen er wel bij. Dus als er gezegd wordt dat je beter geen Mercedes A-Klasse kunt kopen zou dat niet mogen??? Want ze kunnen namelijk weleens spontaan kantelen.

Ik denk dat hoogtijd wordt dat Paul Haagsma zelf eens volwassen wordt en niet iedere opmerking als een persoonlijke aanval betiteld.
Want waar we het nu over hebben is en was helemaal niet op zijn persoon van toeppassing. Dit was alleen een opmerking die mij persoonlijk betrof, ik hield me zelf een spiegel voor.

Verder maak ik zelf uit of ik hier support geef of blijf geven, en laat me door niemand wegsturen, Ook niet de ene Kuivenhoven, waar we anders ook nooit iets van horen, en die nu opeens zijn mening moet geven.
De enigste mensen die bepalen of ik hier mijn kennis en tijd spendeer zijn de Eigenaren van deze site en ik persoonlijk.

Ik zal dus nog een keer duidelijk herhalen, dat gene waardoor Paul Haagsma nu uit zijn dak is gegaan, had en heeft helemaal niet met hem te maken. En eigenlijk verwacht ik van Paul hierover een verontschuldiging, of in ieder geval een berichtje dat hij de verkeerde conclusie heeft getrokken, door een bricht niet juist te lezen.

Dit is nu mijn laatste bericht over dit onderwerp, en ik wil mijn medespoorder vragen, het hier ook bij te laten.

Mvg
Wim.

tikfouten hersteld.

modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]

Bewerkt door modelspoor op 08 jan 2007 17:09:52
Ga naar bovenaan de pagina

jelmer

11 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  16:04:44  Toon profiel
Beste Erwin en forumleden,

Ik moet zeggen dat ik het buitengewoon goed vind van Erwin om hier tekst en uitleg te plaatsen omtrent de laatste gang van zaken rondom Koploper. Het geeft informatie waar de enthousiaste gebruikers van koploper ook hopen.

Wat ik niet goed vind is dat tegelijkertijd hier achter een discussie wordt gevoerd over een eventuele vete. Dat er wellicht zaken spelen tussen een aantal bepaalde personen is tot daar aan toe om te melden, maar de daadwerkelijke oplossing daarvan ligt niet in de handen van welk forumlid dan ook buiten de personen die het betreft.

Een opmerking ten voordele van Paul en tegelijkertijd ten nadele van Wim vind ik niet kunnen in een discussie als deze. Tegelijkertijd vind ik het ook niet kunnen dat er een een opmerking geplaatst wordt ten voordele van Wim en ten nadele van Paul. Wel waardeer ik het dat Wim de moeite heeft genomen om hier zijn reactie te plaatsen. Net zozeer dat ik het waardeer dat Paul via Erwin zijn toelichting heeft geplaatst.

Edit:
(inmiddels heeft Wim een tweede reactie geplaatst ten tijde dat ik dit aan het tikken was. Dit is niet van invloed op mijn verhaal en mijn oproep)

Wat ik hier wil zeggen is dat ik iedereen aanraad even na te denken voordat ze iets schrijven. Ik heb het ook gedaan, en uiteindelijk besloten dat ik deze tekst hier plaats. Ik denk namelijk dat niemand hier geholpen is door het plaatsen van "afkraakreacties" naar wie dan ook.

Ik hoop dat ik als koploper gebruiker mijn treinbaan in de toekomst kan aansturen met koploper. Daarom hoop ik ook dat de support van het programma (al is het maar voor het uitgeven van de registratiecode aan geregistreerde gebruikers) blijft bestaan.

Groeten,
Jelmer



Marklin h0 in de vitrine, koploper beginner

Bewerkt door jelmer op 08 jan 2007 16:08:03
Ga naar bovenaan de pagina

Martink

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  17:10:36  Toon profiel
Beste Wim,

Als je berichten aan Paul net zo zijn als je reaktie op mijn eerdere
bericht van vandaag dan snap ik nu Paul's reaktie. Ik blijf echter van mening dat Paul zich er gewoon niets van moet aantrekken.

Lees mijn eerdere bericht nog eens aandachtig door en trek alsjeblieft je conclusie: ga weg, bemoei je er niet meer mee, hou op met het verpesten van de hobby van een grote groep mensen die het wel VRESELIJK waarderen wat Paul allemaal doet.

Dit is inderdaad ook mijn laatste bericht over dit onderwerp.

Een ieder, ook Wim, die de behoefte voelt hier verder over te praten/e-mailen:

06 51 11 90 97
martink@euronet.nl

Met vriendelijke groet,

Martin Kuivenhoven
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  19:59:15  Toon profiel
Beste forumleden
Al jaren maak ik gebruik van het programma Koploper van Paul Haagsma. Aanvankelijk alleen fictief en later ook met een proefbaan. Nu ben ik al 2 jaar aan het bouwen en rijden met Koploper. Ik ben zeer tevreden over het programma; uitermate tevreden over de snelle reacties van Paul bij diverse gelegenheden en vragen van mijn kant.
Ik betreur het zeer dat er tussen Paul en Wim communicatieproblemen ontstaan, mede op basis van een oud conflict, terwijl het overgrote deel van de gebruikers uiterst tevreden is over het programma, de support en het beantwoorden van vragen en andere geboden hulp al of niet via het forum.

Ik hoop dan ook dat de situatie tot een oplossing kan komen omdat het ons allemaal toch gaat om het plezier in de hobby.



Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

Albert

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  20:20:38  Toon profiel
Ik lees met huivering ,... Het moet toch niet gekker worden.
Er worden wat oude mails uit de doos gehaald waaruit blijkt dat Wim in het verleden Koploper tot op de grond toe afgebrand heeft. Daarvoor is heel duidelijk excuus gevraagd, maar dat is er nooit van gekomen. En nu moet Paul zich verontschuldigen omdat ie Wim's schrijfstijl verkeerd intrepeteerd? Ja, in je dromen.

Nu zul je tegen ook wel zeggen dat je mij hier nooit ziet en nu ineens wel, ga je gang. Ik lig er niet wakker van. Maar wanneer ga je jezelf eens afvragen of er misschien een heel klein kansje is dat iets van de oorzaak bij jou kan liggen?
Als je van beneluxrail.net afgemikt wordt, als je van de yahoo koploperlijst afgemikt wordt, meerdere keren zelfs, als je er hier afgemikt werd, gaat er dan nooit een lampje branden? Wees een vent en bied je excuus aan voor wat je in het verleden gedaan hebt, en kom niet aan met opmerkingen van, "dit is er gebeurd, einde discussie, niets aan de hand, ga gewoon lekker door met waar we mee bezig waren".

Albert

Ga naar bovenaan de pagina

Sander Lageveen

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  20:56:34  Toon profiel
Ook maar even een duit in het zakje doen.

Dat iedereen hier zijn mening geeft over 2 personen vind ik prima. Doe wat je wilt, ik hou me daar in dit bericht wijselijk stil over.

Degene die dan toch zo graag reageert met wat iemand wel en niet moet doen en hoe stom die geen wel niet is en hoe erg iemand het wel niet verpest voor anderen.
Doe wijs en bemoei je er niet mee, je wilt zelf niet op zon manier een reactie krijgen omdat dat niet zo hoort maar zelf doe je het wel.

Wil je echt de boel verbeteren?
Zwijg....en hou je bezig met wat je ambieert --> rijden met treintjes aangestuurd door Koploper.

mvg,
Sander
Ga naar bovenaan de pagina

bigad

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  21:00:19  Toon profiel
hallo medespooders,
Wat ik nu allemaal lees doet mij en vele anderen een zeer groot verdriet ,ik had niet verwacht dat er zelfs in de treintjeswereld haat en nijd kan zijn.we zijn toch volwassen met elkaar.
hoe meer mensen zich er mee inmengen hoe groter het probleem wordt ik hoop dat we hier als volwassen mensen uit kunnen komen ,want als dit hierniet kan waardan nog wel.

P.S koploper is en blijf een topper

dank je wel paul .

met vriendelijke groeten
Ad Scholtens.

Bewerkt door bigad op 08 jan 2007 21:09:57
Ga naar bovenaan de pagina

Bernhard Keizer

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  21:44:20  Toon profiel
Hallo,

Mensen laten we Paul steunen door ons aan te melden op de Kopldis KOPLOPER discussiegroep en daar onze vragen stellen en voor wie het mogelijk is mee te helpen om reply te geven. En niet meer op dit forum. Zo blijven er op dit forum denk ik weinig mensen over en laat ze lekker hun gang gaan. Paul blijf ons helpen.

mvg,

Bernhard Keizer
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  22:18:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator
Hallo Bernard,

Ik denk dat Paul duidelijk is geweest met "Stuur geen mail, maar gun mij de rust om na te denken over het "hoe en wat met Koploper"."

Ga nu dus niet zelf acties opzetten.

Op de achtergrond word er gepraat met Paul.

Geduld is een schone zaak, maar er komt zeker een oplossing.

Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

Bernhard Keizer

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  22:59:45  Toon profiel
Hallo Erwin,

Het is niet mijn bedoeling om iets te gaan organiseren.
Ik zal rustig afwachten.

mvg,

Bernhard Keizer
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 08 jan 2007 :  23:46:05  Toon profiel
Dag Paul,
Dit is GEEN reactie op het...eh je weet het wel. Het gaat over een ORGEL.
Aangezien de site er op dit moment niet is en ik geen email adres van jouw weet, even langs deze weg.
Als je interesse heb om op het concertorgel wat voor Kopenhagen bestemd is, te spelen wil ik graag kijken of er wat te regelen valt. t'Schijnt nogal een aardig ding te zijn. k'Heb het volle werk gehoord maar dat was eh.. abominabel (mijn interpretatie)
mvg
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 09 jan 2007 :  10:10:09  Toon profiel
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander Lageveen

Ook maar even een duit in het zakje doen.

Dat iedereen hier zijn mening geeft over 2 personen vind ik prima. Doe wat je wilt, ik hou me daar in dit bericht wijselijk stil over.

Degene die dan toch zo graag reageert met wat iemand wel en niet moet doen en hoe stom die geen wel niet is en hoe erg iemand het wel niet verpest voor anderen.
Doe wijs en bemoei je er niet mee, je wilt zelf niet op zon manier een reactie krijgen omdat dat niet zo hoort maar zelf doe je het wel.

Wil je echt de boel verbeteren?
Zwijg....en hou je bezig met wat je ambieert --> rijden met treintjes aangestuurd door Koploper.

mvg,
Sander



Beste mensen,
Ook ik heb lang nagedacht om ook wat te zeggen, maar er is al (te)veel gezegd. Hierbij sluit ik me geheel aan bij wat Sander zegt in zijn standpunt.
En wens Paul heel veel sterkte toe in zijn besluit en wacht geduldig af wat er komen gaat.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,IB, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 09 jan 2007 :  11:10:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect
Met afschuuw zie ik het weer gebeuren en wilde eigenlijk niet reageren, maar ik wil Paul toch een hart onder de riem steken.

Ik sluit me volledig aan bij de opmerking van Albert:
> Nu zul je tegen ook wel zeggen dat je mij hier nooit ziet en nu
> ineens wel, ga je gang. Ik lig er niet wakker van. Maar wanneer ga
> je jezelf eens afvragen of er misschien een heel klein kansje is
> dat iets van de oorzaak bij jou kan liggen?
> Als je van beneluxrail.net afgemikt wordt, als je van de yahoo
> koploperlijst afgemikt wordt, meerdere keren zelfs, als je er hier
> afgemikt werd, gaat er dan nooit een lampje branden?

Ik heb bij de ontwikkeling van MRdirect met beide heren veel contact gehad.
Paul altijd snel, begrijpend en waar mogelijk behulpzaam. Als ie iets niet ziet zitten, een gemotiveerd NEEN zonder kwalificerend over de vraag of vragsteller te oordelen. Met voor de service aan Koloper een onwaarschijnlijk hoge "tevredenheid". Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is omdat voor die 5 a 10 wekelijkse mailtjes mbt MRdirect te doen. Menig professioneel bedrijf haalt voor betalende klanten dit niveau bij lange na niet!
Wim technisch zeer bekwaam. Maar hij mist de sociale vaardigheid en de rust om als de vraag steller het niet goed of duidelijk genoeg steld om even "mee te denken" met de vraagsteller en reageert vaak ongenuanceerd direct wat niet al te vriendelijk overkomt. Zeker als je om wat voor reden onder druk staat of gestressed bent kan dat verkeerd uitvallen.

Ik denk dat Wim genoeg gele kaarten heeft gehad.

Paul als je toch nog meeleest sterkte.

Met vriendelijke groet, Marco Roede http://www.MRdirect.nl

http://www.MRdirect.nl Marklin-K, Motorola en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

H.Saes

Belgium
2 Posts

Geplaatst - 09 jan 2007 :  12:55:35  Toon profiel
Beste forumleden.

Ik doe geen uitspraken over de gevoerde discussie. Ik wens alleen Paul een hart onder de riem te steken en hem sterkte wensen met zijn te nemen beslissing. Ik hoop van harte dat het geweldige programma Koploper blijft bestaan en dat de beslissing van Paul ten gunste is van vele zeer tevreden gebruikers. Een ZEEEEEEEEER tevreden gebruiker.

Met vr. groet
Henry

Bewerkt door H.Saes op 09 jan 2007 12:56:43
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 09 jan 2007 :  17:14:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor
Beste forumleden,

Ik had gezegd niet meer te reageren, maar ik wil jullie deze informatie niet onthouden.

Wat ik in ieder geval hier uit opgemaakt heb, dat ik nu ook gelijk mijn vrienden kan onderscheiden uit mijn vage kennissen.

Maar het volgende kwam mij te oren. Al deze ellende, dus ook het sluiten van de Koploper-site, hebben wij niet te danken aan mij, maar aan de persoon, die het draadje over de amateur programmeur opende. Deze heeft Paul Haagsma een dusdanig verdraaide mail van de werkelijke feiten gezonden, waardoor deze vollledig uit zijn dak ging.
Dus voordat jullie mij nog verder wat in mijn oor zouden willen fluisteren omtrent deze situatie, bedenk dan eerst wie echt de schuldige is. En dus meer dan 2000 tevreden gebruikers in de kou zet. Ook ik wil hem daar persoonlijk voor bedanken, en vooral voor de onnodige stress die hij daarbij en mee heeft veroorzaakt.

@Erwin, het spijt me als dit niet in goede aarde bij je valt, mocht het voor mij betekenen dat ik geen toegang meer heb, dan was dit bericht mij dat waard.

Mvg
Wim Ros.
Eveneens een zeer tevreden Koploper gebruiker.

modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]

Bewerkt door modelspoor op 09 jan 2007 17:30:34
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Landsweers

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 10 jan 2007 :  00:05:07  Toon profiel
Beste spoorvrienden,

Ik hoop dat dit onderwerp snel opgelost is en verdwenen van dit forum, zodat we weer plezier in onze hobby hebben met Koploper en de ondersteuning.
Het is en blijft het beste programma !!!

Zowel Paul als Wim hebben mij meermalen goede oplossingen gegeven op vragen van mijn kant. Zowel hier (Paul) als op het Beneluxspoor forum (Wim). De door hun bestede tijd wordt door mij zeer gewaardeerd.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de antwoorden van Wim niet altijd even begrijpelijk zijn, zie dit draadje: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=2928.msg41052#msg41052
Kan mij dus goed voorstellen dat er gauw een Babylonische spraakverwarring (of zoiets) optreedt......

1 ding is zeker, we hebben Paul's hulp nodig, zonder hem geen Koploper met snelle updates, patches, simpele antwoorden op moeilijke vragen, etc. Een enkeling zal misschien prive ondersteuning krijgen maar we zijn met 3000+

Wat mij betreft is elke actie welkom om Paul en Koploper weer in de lucht te krijgen. Ik ben natuurlijk bereid om daar energie in te steken, dus iedereen met goede ideeen, SVP een melding op dit forum of mij persoonlijk benaderen (als de adminisrator het daarmee eens is).

Met vriendelijke groeten,
Peter Landsweers

Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina