Auteur |
Onderwerp |
|
HermanK
Netherlands
15 berichten |
Geplaatst - 19 jul 2015 : 20:10:36
|
Ik weet niet wat er aan de hand is met de nieuwe update 8.6 maar heel mijn koploper staat op zijn kop. Het programma loopt voor geen meter en alles is door de war zoals wissels die ineens niet meer over gaan en de treinen doen maar wat terwijl het programma daarvoor perfect deed. Heb het programma al wel 10 keer er opnieuw opgezet, treinen opnieuw geijkt en ga zo maar door en nog is het prut. Mijn computer is hetzelfde als met de koploper 8.5 dus daar is niets mis mee Heb het idee dat ik alles voor jan met de korte achternaam gedaan heb. Als iemand een suggestie heeft hoe ik het weer op de rails kan krijgen graag.
Herman |
|
nighthawk
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 19 jul 2015 : 20:46:14
|
Bij mij werkt Koploper 8.6 goed ik heb er nog geen problemen mee maar ik rij ook nog niet zo lang met Koploper
Vr. Gr. Fred |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2015 : 14:07:39
|
Hallo Herman,
Bij versie 8.6 is het wel belangrijk dat je met de laatste update (Build 9) werkt. In Build 8 zat een fout, waardoor een en ander niet goed werkte. Als je nog een actuele backup van je database onder Versie 8.5 hebt, kun je ook de zaak terugzetten naar die versie. Als je Koploper automatische en backup laat maken bij afsluiten heb je die backup sowieso. Automatisch een backup maken stel je in bij [Algemeen] => [Globale Instellingen].
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
HermanK
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 20 jul 2015 : 15:14:08
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Herman,
Bij versie 8.6 is het wel belangrijk dat je met de laatste update (Build 9) werkt. In Build 8 zat een fout, waardoor een en ander niet goed werkte. Als je nog een actuele backup van je database onder Versie 8.5 hebt, kun je ook de zaak terugzetten naar die versie. Als je Koploper automatische en backup laat maken bij afsluiten heb je die backup sowieso. Automatisch een backup maken stel je in bij [Algemeen] => [Globale Instellingen].
Met beste groeten Dirk HO=TC
Heb inderdaad nog een backup uit Januari 2015 in een testversie gezet en deze deed het iets beter dan waar ik over schreef. Alleen heb ik het idee dat er iets aan schort aan de communicatie tussen het programma en de computer daar ik de 6021 ook gereset hebt en het toen iets beter ging dan voorheen. Alleen snap ik niet waar het verschil in zit daar ik alle updates gedownload had omdat ik altijd gewaarschuwd wordt door een goede vriend dus was ik altijd up-to-date. Ook nu gaat het weer fout op den duur treinen rijden gewoon weer door en wissels gaan niet over en het programma is dan net stroop oftewel niet handelbaar via muis. Ik blijf positief maar als iemand voor mij nog een 8.5 heeft dan zou ik die ook nog wel willen hebben om te kijken wat die doet. Het zou zo maar kunnen dat er iets kapot is maar daar kan ik dan wel achter komen. Bedank voor het mee denken.
Herman |
|
|
HermanK
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 28 jul 2015 : 13:09:42
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door HermanK
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Herman,
Met beste groeten Dirk HO=TC
Heb inderdaad nog een backup uit Januari 2015 in een testversie gezet en deze deed het iets beter dan waar ik over schreef. Alleen heb ik het idee dat er iets aan schort aan de communicatie tussen het programma en de computer daar ik de 6021 ook gereset hebt en het toen iets beter ging dan voorheen. Alleen snap ik niet waar het verschil in zit daar ik alle updates gedownload had omdat ik altijd gewaarschuwd wordt door een goede vriend dus was ik altijd up-to-date. Ook nu gaat het weer fout op den duur treinen rijden gewoon weer door en wissels gaan niet over en het programma is dan net stroop oftewel niet handelbaar via muis. Ik blijf positief maar als iemand voor mij nog een 8.5 heeft dan zou ik die ook nog wel willen hebben om te kijken wat die doet. Het zou zo maar kunnen dat er iets kapot is maar daar kan ik dan wel achter komen. Bedank voor het mee denken.
Herman
Het euvel is boven water 6021 en interface hebben de geest gegeven, dus kan ik straks gewoon ook op 8.6 bldn 9 rijden als ik mijn bedieningspaneel weer vervangen hebt. Dus op dit item kan een slootje.
Herman |
|
|
|
Onderwerp |
|