Auteur |
Onderwerp |
|
pj0tter
15 berichten |
Geplaatst - 02 feb 2015 : 21:58:56
|
Hallo allemaal
Ik maak al geruime tijd succesvol gebruik van de optie dynamische blokken met lichtsluizen . Een groot aantal blokken zijn als dynamisch stel gekoppeld. De lengte van een aantal blokken is bij elkaar bijna 4,50 mtr. Deze blokken zijn op basis van dynamisch verdeeld in 2 blokken (treinlengte maximaal) 2,25 mtr en dat werkt prima.
Maar wat nu als ik meer treinen in die blokken kwijt wil, bijvoorbeeld 3 treinen van maximaal 1,25 mtr, qua lengte moet het passen in het blok maar hoe definieer ik dat dan ? Geef ik dan maximale treinlengte 1,25 zodat er 3 achter elkaar kunnen staan? Maar hoe weet koploper dan bijvoorbeeld dat het 2-de blok vrij is als ik daar geen melder heb? Definieer ik dan een extra blok, en zo ja moet dat blok dan ook een (bezet)melder hebben (elk blok moet toch minimaal 1 melder hebben) Waar situeer ik de melder dan? Aan het begin van dat blok of aan het einde als stopsectie?)
In de vele voorbeelden en vragen die ik gezien heb wordt er altijd met 2 blokken gewerkt en maximaal 2 treinen per dynamisch blok. In de uitgebreide help van koploper wordt het ook beschreven maar ook daar met 2 blokken en 2 treinen per blokken. Maar het is zonde van de vrije blokruimte als je, zoals in mijn geval blokken hebt van maximaal 4,50, en een aantal treinen hebt die niet langer zijn dan 1,25 - 1,50 en je er maar 2 kunt parkeren terwijl er nog makkelijk een derde trein achter past.
Er zijn vast wel spoorders die blokken hebben die misschien nog een keer zolang zijn als die van mij, kan me niet indenken dat je daar maar 2 treinen in kwijt kan?
Heeft iemand van jullie voor mij het antwoord? Zoals aangegeven ik maak al gebruik van dynamische blokken dus enige kennis is van dynamische blokken wel aanwezig maar ik wil graag meer..... zoals ik hierboven heb beschreven.
Peter |
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
|
marct
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2020 : 17:23:52
|
Goedemiddag,
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, maar de link in vorige post werkt niet meer.
Mvr.gr.
Marc |
|
|
hubertus
Netherlands
1995 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2020 : 19:06:27
|
In de helpfile kun je onder index zoeken naar "blokkeuze op basis van optimale lengte". Daar staat een beschrijving. Wat de vraagsteller wilde (in combinatie met een dynamisch schaduwstation met lichtsluizen meer dan twee treinen per spoor) kan niet.
groet, Huub |
|
|
marct
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2020 : 12:49:16
|
Dank voor je antwoord, Huub. Met de uitleg kan ik verder.
Groet, Marc |
|
|
|
Onderwerp |
|