Auteur |
Onderwerp |
|
Rus
Netherlands
1 bericht |
Geplaatst - 29 dec 2006 : 17:07:12
|
Zou het niet mogelijk zijn om een baan met winrail te maken en dan te gebruiken in koploper om dan naderhand de blokken etc. aan te maken. Als dit niet kan of een stom idee is maakt me niet uit,het is maar een idee. Rus. |
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2006 : 19:02:02
|
Op zich misschien wel een goed idee, maar ik zie het er niet van komen. Paul Haagsma heeft zelf al meermalen aangegeven dat het tekenen van het baanplan het minst sterke punt van koploper is, maar dat hij het niet ziet zitten om dit te veranderen (veel te veel werk). Helaas
PS. Paul, als ik voor mijn beurt gesproken heb, sorry, maar aangezien jij hebt aangegeven hier niet (zo vaak) meer te komen...
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
j.kos2
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 14:04:16
|
Een wat late reactie, gezien de postdatum, maar ik wil graag zeggen dat voor mijzelf geldt, dat ik , na een aantal vingeroefeningen, het , schematische, baanoverzicht erg geslaagd vind qua duidelijkheid over wat er op de baan gebeurt. In een scherm zijn duidelijk 56 blokken, diverse schaduwstations ed, te zien en te volgen. Ik begrijp niet zo goed de reden om een baanoverzicht op schaal te moeten hebben om de treinenloop te kunnen volgen. Het vele werk en de mogelijke licentieproblematiek lijkt mij hiertoe echt teveel gevraagd. Voor het ontwerpen van een modelbaan is het natuurlijk handig om alles op schaal te doen voor de precieze opbouw. Maar voor de besturing heb ik ervaren dat Koploper hier prima in voldoet.
Gewoon maar even een persoonlijke ervaring en mening,
vrgrt,
Jan Kos
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 20:16:08
|
Hoi,
Corné geeft hier het juiste antwoord. Ook licentie technisch zou ik dan waarschijnlijk in de problemen geraken en dat wil ik niet.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|