geachte forumleden, misschien dat één van jullie mij kan helpen. Mijn treinbaan wordt aangestuurd met ... natuurlijk Koploper. Weinig tot geen problemen mee.Nu ben ik bezig om een autobaan aan te leggen en deze ook middels Koploper aan te sturen. Hiervoor heb ik eerst een testbaantje gemaakt. Nu doet het volgende zich voor. Als ik een auto op de weg zet en hem automatisch laat rijden dan worden er steeds 3 blokken vooruit gereserveerd. Dat vind ik te veel, één blok zou genoeg zijn. Ben overal aan het snuffelen geweest om dit te kunnen veranderen maar ben daarin nog steeds niet geslaagd. Wie kan mij helpen. Bijvoorbaaat dank. Geros
Bij algemeen -> instellingen per database -> tab seinen/wissels staat een beetje in het midden "extra aantal blokken vooruit". Ik denk dat daar bij jou 2 staat, als je dat naar 0 zet, wordt maar één blok vooruit gereserveerd. In de simulatie althans, ik heb geen mcc-database om het zelf te testen, dus geen garantie dat het echt werkt. Hou er wel rekening mee dat, afhankelijk van je verdere instellingen, alle auto's met minimumsnelheid gaan rijden.
Hoi Huub, bedankt voor je advies. Sorry voor de wat late reactie maar ik had wat andere zaken te doen. Heb je advies opgevolgd en het werkt. Overigens heeft het geen invloed op de rijsnelheid van de auto's. Greetz Geros