Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 105 / Bezoekers Vandaag: 438
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 381
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 keerlus achter drieweg wissel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

SAN

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 11 dec 2014 :  10:49:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Medehobbyisten,

Ik heb een driewegwissel, de "links-af" en "rechts-af" zijn met elkaar verbonden d.m.v. blok 1. De Loc kan via dezelus dus keren.
Komend vanuit de oorsprong van de driewegwissel (blok2) kan de keerlus (blok1) dus zowel "met de klok mee" als "tegen de klok in worden bereden".
Als ik dat in koploper vast wil leggen moet ik in "blokken" (shift-F7) vast leggen in welke volgorde koploper de bezetmeldpunten verwacht. Ik heb op dit punt maar één mogelijkheid (regel. Bovendien kan ik op dit punt niet aangeven dat dit vak in twee richtingen bereden kan worden en dus (?) de volgorde moet verschillen.


Wie kan mij in de goede richting helpen dit vraagstuk op te lossen ?

Hoor graag

SAN


Bewerkt door SAN op 11 dec 2014 10:56:41

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 11 dec 2014 :  10:59:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de lus in twee richtingen wilt kunnen bereiden, moet die uit minimaal twee blokken bestaan. Dat tweede blok kan heel kort zijn met stopverbod, ik denk dat het zelfs een blok met alleen virutele melders kan zijn, maar het moet er wel zijn.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

SAN

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 11 dec 2014 :  19:01:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,


Bedankt voor je reactie. Wat kan het toch eenvoudig zijn (als iemenad het voor zegt.....)

Opgelost dus.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina