Auteur |
Onderwerp |
|
kreijger
Netherlands
24 berichten |
Geplaatst - 20 dec 2006 : 22:30:56
|
Koplopers,
Tot voor ik ging digitaliseren (komende van de HCCM-bloksturing) werkten de alternatieve stopplaatsen prima. Sinds het weer opnieuw opbouwen van de hardware met de intellibox, boosters en terugmeldingen krijg ik de alternatieve stopplaatsen niet meer aan de praat. De baandefinitie heb ik alleen gewijzigd bij de terugmeldingen, die nu immers via de S88-bus komen en niet van HCCM. Ook zijn de lokdefinities aangepast aan de decoders en eventuele functies.
Heeft iemand enig idee waar het niet alternatief stoppen aan kan liggen? De treinen voldoen aan de lengte-eis. Ze stoppen stevast in de standaard stopsectie.
Met vriendelijke groet, Bas Kreijger H0, Fleischmann, Roco, Trix HCCM en Intellibox |
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2006 : 22:45:39
|
Heb je bij blokeigenschappen ook de stopplaats met meldernummer opgegeven?
Mvg Wim.
modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X] |
|
|
kreijger
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2006 : 23:12:07
|
Wim,
Ja, bij het aanpassen van de melders in de blokdefinities heb ik ook de alternatieve stopplaatsen meegenomen (anders geeft Koploper trouwens ook een foutmelding). Is ergens bij communicatielogging of het rijwindow van de trein of zo te zien dat de trein bij een alternatieve stopplaats wil gaan stoppen?
Bas
Met vriendelijke groet, Bas Kreijger H0, Fleischmann, Roco, Trix HCCM en Intellibox |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 20 dec 2006 : 23:31:48
|
Heb je bij onderhouden treintypes kort/lang toestaan aangevinkt, bij het treintype wat je zo wil laten stoppen?
Mvg Wim.
modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X] |
|
|
kreijger
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 21 dec 2006 : 22:17:56
|
Wim,
Briljant! Dat was inderdaad het probleem. Kennelijk in de loop der tijd toch gerommeld met de treintypes. Dank voor de tip, ik ben er aardig wat tijd mee zoet geweest.
Voor Paul (Haagsma): misschien het overwegen waard om bij de uitleg over de alternatieve stoplaats een verwijzing te maken naar de optie bij treintype. Het was mij inmiddels ontschoten dat deze optie er is.
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|