Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 107 / Bezoekers Vandaag: 316
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 155
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Alternatieve stopplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kreijger

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 20 dec 2006 :  22:30:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Koplopers,

Tot voor ik ging digitaliseren (komende van de HCCM-bloksturing) werkten de alternatieve stopplaatsen prima. Sinds het weer opnieuw opbouwen van de hardware met de intellibox, boosters en terugmeldingen krijg ik de alternatieve stopplaatsen niet meer aan de praat. De baandefinitie heb ik alleen gewijzigd bij de terugmeldingen, die nu immers via de S88-bus komen en niet van HCCM. Ook zijn de lokdefinities aangepast aan de decoders en eventuele functies.

Heeft iemand enig idee waar het niet alternatief stoppen aan kan liggen? De treinen voldoen aan de lengte-eis. Ze stoppen stevast in de standaard stopsectie.


Met vriendelijke groet,
Bas Kreijger
H0, Fleischmann, Roco, Trix
HCCM en Intellibox

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 20 dec 2006 :  22:45:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Heb je bij blokeigenschappen ook de stopplaats met meldernummer opgegeven?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

kreijger

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 20 dec 2006 :  23:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ja, bij het aanpassen van de melders in de blokdefinities heb ik ook de alternatieve stopplaatsen meegenomen (anders geeft Koploper trouwens ook een foutmelding).
Is ergens bij communicatielogging of het rijwindow van de trein of zo te zien dat de trein bij een alternatieve stopplaats wil gaan stoppen?

Bas

Met vriendelijke groet,
Bas Kreijger
H0, Fleischmann, Roco, Trix
HCCM en Intellibox
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 20 dec 2006 :  23:31:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Heb je bij onderhouden treintypes kort/lang toestaan aangevinkt, bij het treintype wat je zo wil laten stoppen?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

kreijger

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 21 dec 2006 :  22:17:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Briljant! Dat was inderdaad het probleem. Kennelijk in de loop der tijd toch gerommeld met de treintypes. Dank voor de tip, ik ben er aardig wat tijd mee zoet geweest.

Voor Paul (Haagsma): misschien het overwegen waard om bij de uitleg over de alternatieve stoplaats een verwijzing te maken naar de optie bij treintype. Het was mij inmiddels ontschoten dat deze optie er is.


Met vriendelijke groet,
Bas Kreijger
H0, Fleischmann, Roco, Trix
HCCM en Intellibox
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina