hallo allemaal ik ben een baan aan het bouwen .nu heb ik 7 blokken waarvan blok 1/2/3/4 opstelsporen 7 stationspo 5/8 normaalspo.komende uit de blokken 1\2\3\4 wil koploper de wisselstraat naar blokken 7/5 niet vrij geven .heb bij de pop-up van de wissels gekeken maar het vinkje bij bezet staat niet aan en toch staat er bij de lokomotieven wisselstra naar blokken 5/7 bezet het maakt ook niet uit of ik met bestemming of automaties rij. wat doe ik verkeerd
Deze gaan over hetzelfde probleem. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar om hetzelfde verhaal binnen twee weken voor het derde keer te houden is ook wat overdreven.
Mvg Wim.
modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
bedankt voor de snelle reactie heb de bezetmelders getest en die werken goed. volgens mij ook in goede volgorde in gevoerd bij de blokken. heb nog het punt van vrij geven wissel bezetmelder vervroegt. wissels staan ook in goede stant bij de wisselstraten. ik kan het niet vinden maar kijk er waarschijnlijk over heen.stuur maar gelijk mijn data mee als er iemand is die daar naar wil kijken.
Je heb bij alle blokken alleen het eerste tab blad ingevuld sommige blokken hebben er meer en die moet je ook invullen (onderhouden - baan definities - blokken) b.v. blok 8 moet je uit blok 7 nog invullen
In test doet hij het goed bij mij is het niet gewoon dat je even met recht op de wissel moet drukken en zeggen dat hij hem vrij moet geven ?
Je hebt bij blok 11 bij aanvullende blok eigenschappen opgegeven dat bij een te lange trein de wisselstraat bezet moet blijven. Dus dat zal de oorzaak zijn van je probleem. En verder zijn nog niet alle tabbladen op de juiste manier ingvulld zoals Erik ook al opmerkte.
Mvg Wim
modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]