Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 40 / Bezoekers Vandaag: 187
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 126
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rijrichting indicatie Baanoverzicht
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JevanHa

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 17 mrt 2014 :  08:31:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de volgende vraag hoe dit op mijn baan uit te voeren.

Bij een van mijn bezoeken bij de HCC zag ik op de Koploper Demobaan op het Baanoverzicht dat er op sommige banen die in twee richtingen gereden werden, een rijrichting (driehoek figuur) indicatie. Afhankelijk hoe de baan gereden werd veranderde deze indicatie van richting. De punt van de driehoek gaf de rijrichting aan. Op mijn vraag hoe dit in Koploper geprogrammeerd was kon de persoon die ik de vraag stelde mij geen antwoord geven. En daarom stel ik deze hier. Is dit een standaard functie in het Koploper programma ?

Ik heb wel het driehoekje gevonden (baan ontwerp) maar wanneer ik deze op de baan zet gebeurt er niets in Demo mode. Wat doe ik verkeerd ?

Met de vriendelijke groeten van Jan van H

remunj

Netherlands
1111 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2014 :  09:07:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarschijnlijk heb je dan nog niets bij de eigenschappen opgegeven.
Kijk eens op blz 174 en 367 van de handleiding.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

JevanHa

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2014 :  09:47:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric,
Ik kon eerst niet vinden wat je precies bedoelde. Ik keek eerst in het Word document. Zie nu pas dat de nummering van de pagina's tussen Word en PDF niet gelijk lopen. Ga verder met de pdf versie en heb daar inderdaad iets gevonden over Pijlen in het baanoverzicht.

Inderdaad is dit de oplossing. Hartelijk dank voor deze toelichting. Hiermee is mijn baan weer rijker aan informatie voor de "Baanwachter" geworden. ;-)

Met de vriendelijke groeten van Jan van H

Bewerkt door JevanHa op 17 mrt 2014 10:38:46

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2014 :  12:17:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je waar dan ook in koploper zit en je wilt iets weten over het onderdeel waar je mee bezig bent, druk dan op F1. Dan kom je direkt bij de helptekst uit die er betrekking op heeft.
De word- en pdf-handleidingen bieden niet meer informatie, juist minder omdat ze niet meer worden bijgewerkt bij nieuwe versies.

Huub
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina