Auteur |
Onderwerp |
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 berichten |
Geplaatst - 09 mrt 2014 : 20:44:29
|
Beste forumleden,
Ik heb even een vraag ik ben bezig met het instellen van dynamische bloklengte; echter kan dit met de bestaande blokken (per spoor 2 blokken per blok 2 bezetmelders))of moet ik hier of een lichtsluis maken of werken met maar 2 bezetmelders in en uitrij ?
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli
Thema modelbaan is RhB, (Zwitserland) Rijdend materieel is Bemo s88SD16-n bezetmelders, s88XPressNetLI Interface, WDD Wissel/Seindecoders, Roco Multimaus, Roco booster 10764 en 10765. |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2014 : 21:11:05
|
Hallo Bert,
Bij dynamische blokken heb je één gemeenschappelijke inrijmelder en één gemeenschappelijke stopmelder. De stopmelder is vaak een lichtsluis, maar kan ook een gewone, doorverbonden melder zijn.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2014 : 21:14:20
|
Je kan het zeker instellen met twee bezetmelders, eentje op het gemeenschappelijke inrijstuk en één op het uitrijstuk.
Dan berust de werking wel volledig op detectie van de ganse trein en correcte lengte ingave !!! Geeft dat geen tevredenstellende resultaten kun je omschakelen op twee lichtsluisjes.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Bert Ruedisueli
Netherlands
148 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2014 : 13:05:56
|
Ok bedankt.
Met Vriendelijke Groeten,
Bert Ruedisueli
Thema modelbaan is RhB, (Zwitserland) Rijdend materieel is Bemo s88SD16-n bezetmelders, s88XPressNetLI Interface, WDD Wissel/Seindecoders, Roco Multimaus, Roco booster 10764 en 10765. |
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
|
|
Onderwerp |
|