Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 213 / Bezoekers Vandaag: 5871
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Draaischijf document
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Albert

Netherlands
20 berichten

Geplaatst - 08 dec 2006 :  23:47:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een poosje zitten zoeken naar het document wat Rene Bagchus geschreven heeft over het automatiseren van de draaischijf. Ik kan het echter nergens meer vinden. Kijk ik er nu overheen of is dat document echt van het internet verdwenen?

mvg
Albert

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 09 dec 2006 :  08:14:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit document is te vinden op de website van Paul: www.pahasoft.nl.
De pagina download en dan onderaan.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

Albert

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 09 dec 2006 :  15:09:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik helemaal onderaan zie is:

Een andere oplossing voor dit probleem kan worden gevonden op de site van VisualTour. Op deze pagina staat een programma xp_fix.exe. Dit programma is ook met succes gebruikt om het Windows XP probleem te verhelpen. Let wel: PaHaSOFT kan niet garant staan voor een juiste werking van dit programma en eventuele gevolgen!

Maar geen woord over de draaischijf? Komen die pagina's bij mij nuet goed door, of kijk ik verkeerd?

mvg
Albert
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 09 dec 2006 :  15:23:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Helpfile(s) Koploper
Om makkelijk de helpfile uit te kunnen printen, is de helpfile ook naar andere formaten geconverteerd. De beschikbare formaten zijn: Microsoft Word (DOC), Rich Text Format (RTF) en PDF.

Helpfile Koploper 6.3 in Word-formaat (1.76 Mb)
Helpfile Koploper 6.3 in PDF-formaat (2.50 Mb)
Helpfile Koploper 6.3 in RTF-formaat (3.36 Mb)

--------------------------------------------------------------------------------

Beschrijving / ervaring andere Koplopergebruikers
Chris Burger heeft een document geschreven voor iemand die wil gaan beginnen met Koploper. Een echte aanrader voor als je nog helemaal geen ervaring hebt met Koploper en/of geautomatiseerd rijden.

Koploper 6.2: download beschrijving + database van de baan (startkl62.zip) (411 Kb)
Bij de Modelspoorgroep Valkenswaard hebben ook een aantal mensen gezamenlijk ervaring opgedaan met het in gebruik nemen van Koploper. Aan de hand hiervan hebben zij ook een document gemaakt welke behulpzaam kan zijn bij het starten met digitaal rijden met de Pc en Koploper. Het document kan worden gevonden op: Koploper voor beginners.

Dave Hen heeft een document geschreven op basis van het document van Chris en deze speciaal gemaakt voor EDiTS-Pro. Rene Bagchus heeft hetzelfde gedaan voor Selectrix.

Koploper 5.3: download beschrijving voor starten met EDiTS-Pro (startkl53.zip) (458 Kb)
Koploper 6.3: download beschrijving voor starten met Selectrix (kl63sel.zip) (330 Kb)
Rene Bagchus en Kees Moerman hebben een document geschreven wat behulpzaam kan zijn wanneer je een draaischijf wilt opnemen in het automatisch rijden. Tevens wordt de draai15 schakeling uitgelegd inzake de aansluitingen. Paul van Zelm heeft een document geschreven om de Roco-draaischijf te automatiseren.
Wim Ros heeft een database gemaakt als voorbeeld voor een keerlus met relais aansturing. Hub Jorrisen heeft een documentje geschreven voor het gebruik van de OM32 Serial van Leon van Perlo.

Beschrijving over aansturing draaischijf in Koploper 6.3 (draai26.zip) (343 Kb)
Beschrijving over Roco-draaischijf digitaliseren (met dank aan Paul van Zelm) (430 Kb)
Beschrijving: 'hoe werkt een seinstelsel' (seinen.zip) (1.07 Mb)
Databases behorende bij 'hoe werkt een seinstelsel (minimaal 6.0!) (seindba.zip) (21 Kb)
Database + beschrijving keerlus met relais (met dank aan Wim Ros (minimaal 6.0!)) (keerlus.zip) (6 Kb)
Database met als voorbeeld het automatisch omlopen van een locomotief met vaste treinroute (1,71 Kb)
Database + beschrijving OM32 Serial (minimaal 6.1!) (om32serialzip.zip) (82 Kb)


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Albert

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 09 dec 2006 :  15:49:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Gevonden, thanks.

ALbert
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina