Auteur |
Onderwerp |
|
KdeB
Netherlands
152 berichten |
Geplaatst - 02 feb 2014 : 14:27:44
|
In het filmpje zie je in het kopstation een automatische loc wissel, de rangeerloc is tijdelijk omdat ik nog diverse loc's moet ombouwen met telex koppeling; even een uitleg van het verloop Locomotief komt binnen en rijdt door tot aan het stootblok, wacht daar om de preisters uit- en in te laten stappen. Loc rij achteruit naar het vorig blok, ontkoppeld en rijdt weer naar het volgend blok en stopt voor het stootblok. Wachtende lokomotief rijdt achteruit uit het wachtspoor, koppelt aan en vertrekt naar zijn bestemming. Wanneer dit blok vrij is rijdt de wachtende loc voor het stootblok achteruit naar een vrij wachtspoor, wanneer dit een stoomlok is rijdt deze via een keerdriehoek naar het vrije wachtspoor.
http://www.youtube.com/watch?v=dDSza9hP1pY
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2014 : 16:47:17
|
Hallo Koos,
Leuk opgezet en leuk filmpje.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2014 : 18:41:52
|
Koos,
Leuk om te zien. Vooral het landschap spreekt mij wel aan (niet rot bedoeld hoor!).
Vraagje: net voor het afkoppelen gaat de lok eerst weer even een stukje in zijn achteruit. Waarom heb je dat er in zitten?
Mvg, Paul. |
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2014 : 17:21:30
|
@ Dirk Bedankt
@Paul Jij ook bedankt Het spoor bestaat uit 2 blokken,355 en 356 ik kan de trein laten stoppen in blok 355 dan wachten voor in- en uitstappen, loc ontkoppelen en doorrijden naar 356. Het idee erachter is om de reizigers minder te laten lopen naar het station daarom dat de trein eerst doorrijdt naar blok 356, dan terug rijdt naar 355 ontkoppelt en om dan de diverse instellingen goed te zetten zoals opslaan lengte, treintype enz. Als jij een beter idee hebt hoor dat graag.
Mvg koos
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
|
mkalkhov
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2014 : 13:35:06
|
Koos,
Ziet er allemaal prima uit, complimenten!
Marcel
2 rail gelijkstroom herintreder, kan niet wachten te beginnen met koploper |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2014 : 16:45:43
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door KdeB
Het idee erachter is om de reizigers minder te laten lopen naar het station daarom dat de trein eerst doorrijdt naar blok 356, dan terug rijdt naar 355 ontkoppelt en om dan de diverse instellingen goed te zetten zoals opslaan lengte, treintype enz. Als jij een beter idee hebt hoor dat graag.
Hoi Koos,
Nee hoor een beter idee heb ik niet; ik heb hier zelf nog totaal geen ervaring mee. Ziet er alleen vreemd uit. Bij Kees Moerman heb ik ook zo iets dergelijks: ook een stop en even later nog een stukje verder rijden. Wie weet gaat dit ooit nog komen (hoop ik wel).
Mvg, Paul. |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2014 : 18:29:06
|
Hallo,
Leuk filmpje met een wissel die prima uitgevoerd wordt.
De reden die ik kan bedenken.
ik pas het op mijn eigen baan ook toe, de 1e loc stopt koppelt af en rijdt naar een kort achterliggend blok, echter de stopmelder van het 1e blok moet vrij zijn, anders stopt de ophalende 2e loc te vroeg om de wagons aan te kunnen koppelen. De optie kadee is bij mij ook hooguit 1 cm. om de druk van de koppeling vrij te geven.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|