in mijn station liggen 3 sporen van verschillende lengte. Goederentreinen mogen zonder te stoppen doorrijden. De kortste lengte is 80 cm. Als een goederentrein langer is dan 80 cm dan neemt die niet het kortste spoor. graag wil ik dit zo veranderen dat de goederentrein ook het kortere spoor neemt om door te rijden. Hoe dien ik dit in koploper in te stellen. grt Fred
Ik heb bij blokken de keuze laten maken op lengte... dus hij kiest steeds het kortste. Anderzijds heb ik voor de perronsporen een stopverbod gegeven voor goederentreinen via variabele routes.. Geeft een iets ander beeld..
de goederentrein mag over alle 3 de station sporen doorrijden. het probleem is dat als de 2 sporen die langer zijn dan de goederentrein bezet zijn, deze niet het kortere spoor neemt en koploper geeft aan : te lang voor blok.
Bewerkt door fredamsterdam op 16 jan 2014 23:11:20
Oh, zo bedoel je het. Dan moet je in de aanvullende blokeigenschappen van het korte blok aangeven wat te doen bij een te lange trein. In jouw geval zou ik stopverbod aanvinken.
in 1e instantie reed de goederentrein nog steeds niet verder na het aanvinken. Nadat ik bij het voor en na liggend blok het stopverbod had verwijderd reed de goederentrein keurig over het te korte blok. Dank voor het meedenken