Auteur |
Onderwerp |
|
dentheo
Belgium
1758 berichten |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 11:10:57
|
Door problemen met mijn laptop ben ik nu overgeschakeld op een andere. Het scherm is echter "vierkanter" Dat heeft een gek gevolg. Een deel van het baanontwerp valt rechts buiten beeld, maar is met rechts schuiven van de balk toegankelijk en bedienbaar. Beetje onhandig maar logisch. Bij nader inzien kan ik mijn tekening nog iets "knijpen", dus op naar onderhouden baanontwerp. Daar is het ontwerp ook groter dan het scherm, ik kan tot mijn verbazing echter veel minder ver schuiven. Wissels die in het baanontwerp klikbaar zijn, vallen en blijven bij onderhouden buiten beeld...
Mis ik een handige toetsaanslag links of rechts ? Of moet ik bij de buren op zoek naar een iets groter scherm. ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 07 nov 2013 12:43:14 |
|
eddy61
Belgium
33 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 14:27:30
|
hallo Theo
probeer eens in Configuratiescherm beeldscherm te veranderen heb ik ook zo gedaan met mijn groot scherm
mvg eddy
N-SCHAAL loconet intellibox II |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 14:41:27
|
Ik zit al op hoogte resolutie = kleinste beeld ? Het verschil tussen gewoon gebruik van baanontwerp en het "editten" van baanontwerp dat verbaast mij.
|
|
phdirk
Netherlands
2571 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 16:56:38
|
Hoi Theo,
Wat je constateert, merk ik ook. Daarom heb ik ook twee versies, één voor het werken op één scherm en klein getekend en één voor gebruik op twee schermen (bij de treinbaan). Als je het echt netjes wilt doen zul je de zaak op je nieuwe configuratie opnieuw moeten tekenen en dan passend op je nieuwe systeem. Of inderdaad even bij de buren vragen om een los groot beeldscherm en dan daarop de wijzigingen doen. Het is even werk, maar ik zou zelf even gaan tekenen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 17:10:05
|
ik heb 2 schermen.Is makkelijker.En de schermen op de PC's zijn hier allemaal 24 inch.Voor de prijs moet je het niet laten.Maar is wel iets wat Paul reeds heeft gezegd dat het scalen moeilijk te integreren zou zijn.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2013 : 18:57:13
|
Ik dacht niet aan schalen. Ik verwachte dat de beeld "routines" dezelfde zouden zijn, bij gebruik en bij onderhouden...niet dus.
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2013 : 10:06:19
|
daar merk ik hier niets van.Sta wel op resolutie van 1600 * 900
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2013 : 10:18:39
|
Is mij pas opgevallen toen ik op een nieuwe (oude) laptop een scherm kreeg dat horizontaal minder pixels heeft.
Gewoon werken en beeld zijdelings schuiven en wissels bedienen gaat prachtig.
Bij "onderhoud" baanontwerp schuift hij echter minder ver naar rechts, zodat de lijnen en componenten die daar staan niet meer te veranderen zijn...ik kan mijn tekening niet aanpassen om beter op het scherm te passen.
Bewerkt door dentheo op 08 nov 2013 10:32:58 |
|
|
eddy61
Belgium
33 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2013 : 13:13:32
|
hallo Theo
denk toch best een ander schermpje en dan zal het wel opgelost zijn
mvg eddy