hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2013 : 18:45:58
|
Je bent bij diverse blokken vergeten een vervolgblok aan te geven als je vanuit een ander blok komt. Als je de variabele en vaste routes verwijderd, komen de treinen ook her en der tot stilstand. Ik zou eerst zorgen dat het zonder routes goed rijdt en dan pas verfijningen aan gaan brengen in de vorm van vaste en variabele routes. En een manier om te testen of het goed rijdt (voordracht uit eigen werk): quote: Naar mijn mening de beste en veiligste manier om te testen of je database goed in elkaar zit qua wisselstraten, vinkjes en verwachte bezetmelders: Zet één loc op je baan en plaats die ook in koploper met de goede rijrichting in het betreffende blok. Kies voor rijden volgens bestemming en sleep de loc met de muis naar het volgende blok. Als het goed is gaat de loc rijden en komt netjes in het volgende blok weer tot stilstand. Dat zet je steeds een blok voort tot je alle mogelijke verbindingen tussen blokken hebt gehad. Wil de loc niet rijden, heb je vermoedelijk een tabblad bij onderhouden blokken niet (goed) ingevuld. Komt de loc in het volgende blok niet tot stilstand, weet je dat er bij de te verwachten bezetmelders iets niet goed is ingevuld (of je bezetmelders niet goed werken). Rijdt de loc de verkeerde kant op verder, heb je met de vinkjes iets verkeerd gedaan. Rijdt de loc naar het verkeerde blok, zijn je wisselstraten niet goed gedefinieerd (of werken je wissels niet betrouwbaar). Laat variabele en vaste routes achterwege tot het zonder die dingen overal rijdt. En een tip: definieer de loc voor deze test als niet electrisch treinstel, die kan in principe in ieder blok komen en mag ook altijd keren.
Veel werk, maar zeker bij je eerste baan in koploper zou ik het echt op deze manier doen om ervaring op te doen.
groet, Huub |
|
|