Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 147 / Bezoekers Vandaag: 3666
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 loc stopt in route
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

roel

Netherlands
7 berichten

Geplaatst - 25 okt 2013 :  18:27:26  Toon profiel  Reageer met citaat
goeden avond

Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden
ik heb een route variabele route gemaakt (museum)
En had een vaste route
het volgende is het probleem de trein stop elke keer in het volgende blok en daar mee eind route (blauwe route pijltje word blauw)
Activeer ik deze weer trein gaat rijden en in het volgende blok stop hij weer
Dit probleem heb ik ook met 1 loc op het goederenspoor maar die rijdt een hele ronde en stop elke keer in het zelfde blok(39)blauwe pijl gaat aan
Wat heb ik niet goed in gesteld

ik hoop dat dit enig sinds duidelijk is anders hoor ik het wel


ter info
het gaat om de museumlijn
deze is nog niet af maar het ovaal wilde ik laten rijden



Download Attachment: Fijndam.bck
182,43 KB

vriendelijke groeten roel

hubertus

Netherlands
1933 Posts

Geplaatst - 25 okt 2013 :  18:45:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Je bent bij diverse blokken vergeten een vervolgblok aan te geven als je vanuit een ander blok komt. Als je de variabele en vaste routes verwijderd, komen de treinen ook her en der tot stilstand.
Ik zou eerst zorgen dat het zonder routes goed rijdt en dan pas verfijningen aan gaan brengen in de vorm van vaste en variabele routes.
En een manier om te testen of het goed rijdt (voordracht uit eigen werk):
quote:
Naar mijn mening de beste en veiligste manier om te testen of je database goed in elkaar zit qua wisselstraten, vinkjes en verwachte bezetmelders:
Zet één loc op je baan en plaats die ook in koploper met de goede rijrichting in het betreffende blok. Kies voor rijden volgens bestemming en sleep de loc met de muis naar het volgende blok. Als het goed is gaat de loc rijden en komt netjes in het volgende blok weer tot stilstand. Dat zet je steeds een blok voort tot je alle mogelijke verbindingen tussen blokken hebt gehad.
Wil de loc niet rijden, heb je vermoedelijk een tabblad bij onderhouden blokken niet (goed) ingevuld. Komt de loc in het volgende blok niet tot stilstand, weet je dat er bij de te verwachten bezetmelders iets niet goed is ingevuld (of je bezetmelders niet goed werken). Rijdt de loc de verkeerde kant op verder, heb je met de vinkjes iets verkeerd gedaan. Rijdt de loc naar het verkeerde blok, zijn je wisselstraten niet goed gedefinieerd (of werken je wissels niet betrouwbaar).
Laat variabele en vaste routes achterwege tot het zonder die dingen overal rijdt.
En een tip: definieer de loc voor deze test als niet electrisch treinstel, die kan in principe in ieder blok komen en mag ook altijd keren.

Veel werk, maar zeker bij je eerste baan in koploper zou ik het echt op deze manier doen om ervaring op te doen.


groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

roel

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 26 okt 2013 :  21:03:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hubertus Bedankt

het waren inderdaad weer de vinkjes


vriendelijke groeten roel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina