Auteur |
Onderwerp |
|
jean-paul
Namibia
27 berichten |
Geplaatst - 01 sep 2013 : 14:13:20
|
Ik heb nog steeds mijn kleine testbaan bestaande uit 5 blokken: 1 uitgaand spoor, 1 inkomend spoor en 3 stationssporen. Uitsluitend met de klok mee. Met 3 locs doet zich regelmatig een deadlock voor omdat de binnenkomende loc uitgerekend het enige bezette stationsspoor kiest, terwijl er 2 vrij zijn. Ik heb geen enkele route vast of variabel meer gedefinieerd. Waarom kiest de inkomende loc geen ander spoor , ik heb bij blokken kans gekozen (even grote kans). En als vervolgvraag is het mogelijk om een regel te definieren dat als een loc voor een blok heeft gekozen dat nog bezet blijkt hij dan naar een ander blok gaat (en dus zelf de deadlock opheft). Ik heb hier pas later last van gekregen dus mogelijk staat er toch ergens iets niet goed maar ik heb meen ik alles nagelopen.
alvast bedankt voor het meedenken
Download Attachment: jp-test_20130831_155152.bck 21,3 KB
met vriendelijke groet, jean-paul --- IB II - loconet -h0 |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2013 : 14:50:12
|
In de database die je meestuurt is nog steeds een vaste route actief, die ook voor het effect zorgt wat jij beschrijft. Ik vermoed dan ook dat dat de schuldige is.
groet, Huub |
|
|
jean-paul
Namibia
27 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2013 : 16:27:24
|
ja dit lijkt het inderdaad te zijn, ik heb weliswaar een vaste route gedefinieerd maar die was voor geen van de locs actief, ik vind het dan vreemd dat dit blijkbaar invloed heeft, alsof er ergens een paar bitjes blijven aan staan.
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2013 : 16:37:00
|
Toch wel hoor, bij loc 2 en 4 was deze route actief. Dat zul je zelf zo aangevinkt hebben, al dan niet bewust.
Huub |
|
|
jean-paul
Namibia
27 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2013 : 16:43:49
|
bedankt huub dat kan ik weer aan de leercurve toevoegen - ik had alleen in het rijwindow gekeken (dacht ik toch)
|
|
|
Onderwerp |
|