Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 3722
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 2 vragen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fransmaas

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 16 jun 2013 :  09:58:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,

Ik heb mijn schaduwstation en klimspiraal bijna automatisch rijden.
Er zij 2 problemen ontstaan die ik in de handleiding niet zo snel kan vinden.

Ondanks dat ik bij, Algemeen /Instellingen per database/Seinen - wissels/Default de bekrachtigingstijd op 150 milliseconde heb staan zijn er momenteel al 2 wisselaandrijvingen van de 14 gesmolten.

En in mijn schaduwstation heb ik 8 sporen waarvan er maar van 1 spoor de bezetmelder punten geel worden bij het inrijden, in mijn klimspiraal worden ze ook niet geel.

Wie kan mij raad geven?

gr.
Frans Maas

kees233

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 16 jun 2013 :  10:02:27  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi frans

zet even je database erbij dan is er misschien
wel iemand die je kan helpen

gr kees
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 16 jun 2013 :  17:18:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,

Je database op het forum, zoals Kees zegt, zal zeker helpen, maar hierbij alvast wat schoten voor de boeg:

Welke wisselaandrijvingen gebruik je. Als wisselaandrijvingen doorsmelten betekent dat dat er te lang spanning op staat. Dat komt dan doordat de eindafschakeling niet (meer) werkt. Het zou kunnen dat je die eruit gehaald hebt. Als dat zo is, lijkt het erop dat de wisseldecoder geen puls geeft maar een constant signaal en dan worden wisselaandrijvingen rookgeneratoren.
Helaas is dat niet in je database te zien, want dat is puur een elektromechanisch probleem. Je moet dan de uitgangen van je wisseldecoders en de werking van je wisselaandrijvingen eens goed controleren.

Als sommige van je bezetmeldpunten wel en andere niet oplichten kan dat komen doordat of de bezetmelders verkeerd zijn toegewezen aan het blok of dat je bij "waar in blok" de bezetmelders verkeerd hebt toegewezen. Dat is in de database na te gaan.



Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 16 jun 2013 17:20:15
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina