Ik heb mijn schaduwstation en klimspiraal bijna automatisch rijden. Er zij 2 problemen ontstaan die ik in de handleiding niet zo snel kan vinden.
Ondanks dat ik bij, Algemeen /Instellingen per database/Seinen - wissels/Default de bekrachtigingstijd op 150 milliseconde heb staan zijn er momenteel al 2 wisselaandrijvingen van de 14 gesmolten.
En in mijn schaduwstation heb ik 8 sporen waarvan er maar van 1 spoor de bezetmelder punten geel worden bij het inrijden, in mijn klimspiraal worden ze ook niet geel.
Je database op het forum, zoals Kees zegt, zal zeker helpen, maar hierbij alvast wat schoten voor de boeg:
Welke wisselaandrijvingen gebruik je. Als wisselaandrijvingen doorsmelten betekent dat dat er te lang spanning op staat. Dat komt dan doordat de eindafschakeling niet (meer) werkt. Het zou kunnen dat je die eruit gehaald hebt. Als dat zo is, lijkt het erop dat de wisseldecoder geen puls geeft maar een constant signaal en dan worden wisselaandrijvingen rookgeneratoren. Helaas is dat niet in je database te zien, want dat is puur een elektromechanisch probleem. Je moet dan de uitgangen van je wisseldecoders en de werking van je wisselaandrijvingen eens goed controleren.
Als sommige van je bezetmeldpunten wel en andere niet oplichten kan dat komen doordat of de bezetmelders verkeerd zijn toegewezen aan het blok of dat je bij "waar in blok" de bezetmelders verkeerd hebt toegewezen. Dat is in de database na te gaan.