Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 2582
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Banen overzicht
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hans Hofsteenge

35 berichten

Geplaatst - 25 mei 2013 :  11:14:40  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.,
Jaren geleden ben ik ingestapt in de digitale treinenwereld daarbij gebruikmakend van het programma Koploper.
Het zelfde aantal jaren rijd ik met 26 uitsluitend Marklin treinen, ondersteund door ESU lokdecoders, terugmelders en magneetart. decoders.
Met Koploper ben ik opgeklommen van editie 3.2 naar de huidige 8.0.

Het probleempje dat ik nu ondervind heeft te maken met het oproepen van de banenenoverzichten.

Als ik nu de PC met windows XP (wel een beetje oud maar zeer goed werkend) opstart dan komt alles op het scherm......
echter
na het initialiseren van alle wissels en seinen etc komen de "banenoverzichten" niet tevoorschijn.
Alles heb ik geprobeerd, het bijna 300 paginas tellende Handboek doorgebladerd etc. Ik krijg de banenoverzichten niet op het scherm en dat is lastig.

Wie kan me weer op de juiste baan krijgen ?

Met vriendelijke groet en bijvoorbaat dank,
Hans Hofsteenge

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 25 mei 2013 :  12:02:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans

Als je bck bestand op het forumzet kunnen we meekijken

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 26 mei 2013 :  17:36:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Kan het zijn dat je baanoverzicht is losgekoppeld, bijvoorbeeld om het op een aparte monitor weer te geven. Het kan dan zijn dat het baanoverzicht zich buiten beeld bevindt. Het wordt dan een kwestie van zoeken waar het zit, vervolgens naar de juiste positie schuiven en het op die positie bewaren door op het Koplopersymbooltje linksboven in het window te klikken.
Houd er daarbij wel rekening mee dat als het baanoverzicht op een monitor boven de standaardmonitor staat het baanoverzicht bij het starten van Koploper weer op de standaardmonitor staat en weer naar de bovenste monitor moet worden gesleept.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina