Heb mijn computer voor de aansturing van mijn (proefbaan) moeten vervangen. Via mijn werk een oudere Pentium met twee seriele COM poorten verkregen en die van nieuwe XP-installatie voorzien.
Vanuit de PC wordt contact gemaakt met IB en Koploper, in Koploper worden keurig de bezetmeldingen etc weergegeven. En vanuit Koploper kan ik automatisch rijden opstarten en vervolgens gaat locomotief/treinstel keurig rijden. Maar dan gaat het fout en stopt de loc/treinstel niet in het blok. Het lijkt er sterk op dat de COM-poort wel de signalen verstuurt maar dat op een of andere manier wel de terugkoppeling van de bezetmeldingen plaatsvindt maar vindt er geen communicatie meer plaats met de decoder in de lok.
Heb instellingen van de COM-poort gecheckt en daar geen gekke dingen in zien staan. Baudrate komt overeen. Toch heb ik stellig het idee dat het ergens in de instellingen moet zitten. Iemand een idee?
Heb je alle gebruikte bezeldmeldpunten wel in je baanplan aangegeven (bij de blokinstellingen)? Zoja, komen ze ook door in de volgorde waarin je ze gedefineerd hebt? Lijkt me er zo op dat die niet overeenkomen met wat koploper verwacht.
Backup plaatsen doet altijd wonderen. Kunnen we met je meekijken
Dank voor je aanwijzing. Heb al bezetmeldingen nagelopen en er bleek 1 melder in de 'hoofdbaan' een ander fysiek nummer te hebben. Na deze aanpassing lijkt het erop dat het probleem is opgelost.
De voeding van mijn oude PC was kapot gegaan en ik had een backup teruggeplaatst waarvan ik dacht dat die redelijk recent was, maar dat bleek dus niet zo.