Gerrit Lely
Netherlands
5 berichten |
Geplaatst - 06 nov 2006 : 15:29:24
|
het lijkt mij een leuk idee om in dit forum een record te openen van hoe een ieder zijn treinbaan schoonhoud. Als de forum leider dit niets vind ( want het heeft tenslotte niets met koploper te maken verwijder dit record dan svp) echter ik vind het intressant wat er allemaal gebruikt wordt. Op internet is er weinig te vinden over dit onderwerp. (benelux helaas gestopt).
Mijn gereedschap: Watten stokjes, aceton bevalt mij het best ,pijpenragers zacht en hard (van Paul Haagsema geleerd stond ergens op een site.) Ik gebruik absoluut geen wasbenzine meer het vervuilde mijn baan. Alcohol 96 % vind ik minder goed als aceton. Als de aceton niet werkt , dan gebruik ik zo's schoonmaak blokje. Regelmatig stofzuigen. Een excel spreadsheet waar ik bijhoud welk blok aan de beurt is. Per dag 5 blokken schoonmaken. Totaal heb ik zo'n 55 blokken. Ik gebruik dus wattenstokjes met aceton , het stokje dompel ik met een kant in de aceton , zorg dat zij niet te nat is , maak de rails schoon en met da droge kant van her stokje maak ik de rails droog.
|
|