Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 3664
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Dubbele bestemmingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Raoul

Belgium
116 berichten

Geplaatst - 18 feb 2013 :  15:54:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Besten,
Om nog onverklaarbare redenen krijg ik het volgende gedrag tijdens het automatisch rijden. Ik plaats een lok in een blok en geef ook aan naar welk blok (A) hij moet. Onmiddellijk wordt er dan al een vervolg blok (B) als daaropvolgende bestemming aangeduid. Van zodra de lok de door mij aangeduide bestemming bereikt (A) wordt er na B ook al meteen een verder blok aangeduid (C). Het is dus alsof er telkens 2 blokken vooruit gekeken wordt.
Zet bijvoorbeeld in demo mode een lok op blok 68 gans recht

Download Attachment: 2011113212749.bck
238,89 KBs en geef als bestemming blok 49 bovenaan en je zal zien dat ook meteen blok 11 aangeduid wordt.
Ik kan me niet indenken welke handeling daartoe geleid kan hebben. Ik heb hooguit enkele testen met seinen gedaan maar die werden reeds allemaal terug verwijderd.
Bedankt en vriendelijke groeten,
Raoul

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 18 feb 2013 :  15:57:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Besten,

Mijn verontschuldigingen voor de onduidelijke eerste versie van mijn berichtje omwille van het bijgevoegde bestand.

Om nog onverklaarbare redenen krijg ik het volgende gedrag tijdens het automatisch rijden. Ik plaats een lok in een blok en geef ook aan naar welk blok (A) hij moet. Onmiddellijk wordt er dan al een vervolg blok (B) als daaropvolgende bestemming aangeduid. Van zodra de lok de door mij aangeduide bestemming bereikt (A) wordt er na B ook al meteen een verder blok aangeduid (C). Het is dus alsof er telkens 2 blokken vooruit gekeken wordt.
Zet bijvoorbeeld in demo mode een lok op blok 68 gans rechts en geef als bestemming blok 49 bovenaan en je zal zien dat ook meteen blok 11 aangeduid wordt.
Ik kan me niet indenken welke handeling daartoe geleid kan hebben. Ik heb hooguit enkele testen met seinen gedaan maar die werden reeds allemaal terug verwijderd.
Bedankt en vriendelijke groeten,
Raoul

Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 18 feb 2013 :  16:39:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Gevonden.
Onder instellingen per database, tabblad seinen/wissels moet ik tijdens het experimenteren met de seinen het "extra aantal blokken vooruit" op 1 gezet hebben. Wim Ros meldde dit in de topic "Automatische stop" (14/10/2012)
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 18 feb 2013 :  16:51:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Raoul,

Het lijkt erop dat je hebt ingesteld dat een extra blok vooruit moet worden gekeken bij wissels en seinen. Dat stel je in bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Seinen/Wissels] bij "Extra aantal blokken vooruit". Normaal staat dat op 0, dan wordt namelijk één blok vooruit gekeken, als daar 1 staat, worden twee blokken vooruit gekeken. Dat laatste is nodig als je je seinen goed wilt laten werken.

Je was me net voor

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 18 feb 2013 16:51:58
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina