Auteur |
Onderwerp |
|
Dieky
Netherlands
104 berichten |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 13:20:17
|
Koploperaars,
Ik ben bezig met mijn baan in opbouw. In ieder blok heb ik een tekst gezet die de gegevens van het blok laat zien als de lok in dat blok staat. Als er geen lok staat zie je de tekst niet.
Standaard staat is de mij op zwart als de lok het blok claimt (reserveert) en blauw als de lok er daadwerkelijk staat. Dit wil ik veranderen. het zwart verward mij en ik wil er graag (licht) grijs inzetten. Dit lukt mij niet.
Als ik een andere kleur aanklik (in de dit geval rood) wordt deze kleur niet meegenomen. zowel niet in het echte programma als in het voorbeeld wat getoond wordt(Zie tekening)
Hoe kan ik de kleur toch veranderen? Dit is mij in het verleden ook al eens opgevallen.
Meine
Download Attachment: KOPLOPER.jpg 336,05 KB
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
Bewerkt door Dieky op 09 feb 2013 13:29:18 |
|
Leon
Netherlands
49 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 16:58:41
|
hoi Meine
Ik heb bij overnemen kleuren N.V.T. staan.
Leon Moerdijk |
|
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2013 : 00:03:58
|
Leon,
Dit is het probleem.
Zoals ik het heb ingesteld neemt hij de kleuren van het blok mee en niet de kleuren die je instelt in het tekst venster.
Zo staat het ook in de help file, bij overnemen kleuren. Hier heb ik nooit gekeken. Ik was immers bezig met tekst kleur aan te passen.
Overigens blijkt dat wat ik wil niet kan Zie verderop in dit draadje.
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
Bewerkt door Dieky op 09 feb 2013 13:25:25 |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2013 : 00:30:53
|
Hoi Meine,
Als je de tekst van het gereserveerde blok aanpast kan je wel een lichtgrijze kleur aanbrengen bij een gereserveerd blok (jij noemt dat geclaimd, dat is eigenlijk wat anders). Dit doe je op Tabblad kleuren in Instellingen per database.
In mijn plaatje heeft de trein 1116 blok 41 gereserveerd (teksten grijs, blok geel), hij rijd in blok 81 (teksten zwart, blok Oranje).
Ze worden dus overgenomen van de status van het blok waar de tekst bij hoort. Is in die status de tekst grijs (status gereserveerd) dan wordt je tekst ook grijs. Dus wel de tekst optie "Overnemen kleuren (alleen tekst)" aan.
Hoop dat je hier iets mee kunt, ik ga het in ieder geval zo gebruiken. Dat is al weer het voordeel van dit draadje
Groet Jack
Download Attachment: ZwrtGrs.jpg.jpg 41,73 KB |
|
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
|
|
Onderwerp |
|