Auteur |
Onderwerp |
|
SAN
Netherlands
21 berichten |
Geplaatst - 07 feb 2013 : 23:16:16
|
Avond,
Ik wens een tweetal loks als tractie duo te laten rijden. Dus de help bekeken en die zegt eenvoudig; open de beide rijwindows (dat lukt inmiddels, bedankt Wim) en dan laat koplopen windows zien met vier tabbladen waaronder het meest rechtse tablad "tractie" met bijbehorende functies. De help vermeld hoe ik dat tabbladbeschikbaar krijg want die ontbreken bij mij volledig.
Wie heeft een suggestie ?
Nico |
|
AdrieE
Netherlands
123 Posts |
Geplaatst - 07 feb 2013 : 23:27:56
|
Nico,
Als je de help bij tractierijden dan toch open heb, lees het dan eens rustig door...... Er staat dan toch duidelijk wat je moet doen om ze in tractie te krijgen, bv het drag en drop gebeuren. En ja dan zal dat wat je zoek van zelf voor de dag komen.
Grt A3
Koploper, MRDirect ROCO-multimaus s88XPressNetLI |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 07:38:14
|
Hallo Nico,
je moet voor de 2e loc een nieuw rijwindow openen, evt. onder rechter muisknop te vinden. Het rijwindow van de 2e loc sleep je naar het rijwindow van de 1e loc en de 2e locs staan in tractie, pas nu ontstaat het tabblad traktierijden in het rijwindow.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
SAN
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 08:39:46
|
Heren,
Bedankt vast voor het meedenken, ik heb jullie suggesties hier uitgeprobeerd en het lukt hier nu ook. Voor zover ik vast kan stellen MAG en in tractie te brengen trein NIET zijn toegewezen aan een blok. Voor jullie die-hards vanzelfsprekend en voor mij achteraf ook logisch maar in de helpfile staat deze voorwaarde niet vermeld. In de demobaan heb ik het nu voor elkaar dus nu maar z.s.m. in de life-baan testen. Nog een vraagje, moeten treinen die in tractie gaan rijden zijn geijkt ? het is natuurlijk logisch dat koploper alleen dan snelheden op elkaar kan afstemmen. Is het zo dat met ongeijkte treinen de sterkste wint ?
|
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 12:25:28
|
Kwestie van goed lezen Uit de handleiding: quote: Als je in multitractie wilt rijden, is het zelfs verplicht om van alle locomotieven die in tractie moeten rijden de snelheid te ijken
Gr. Eric |
|
|
SAN
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 12:39:05
|
Beste Remunj
Als jij het allemaal zo goed weet, geef dan ook even aan waar dat staat ! Die losse flodders vervuilen het forum uitsluitend.
|
Bewerkt door SAN op 08 feb 2013 12:40:47 |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 13:14:52
|
Nou omdat je het zo lief vraagt het staat op blz 324. Niks geen losse flodder. Gewoon het antwoord op je vraag.
Hoe ik dat gevonden heb? Gewoon, je opent de handleiding, typt in het zoekvak "tractie" en voila
Of je kijkt gewoon in de inhoudsopgave. Staat het ook netjes in vermeld.
Maar dat wist je zelf ook al want je had de handleiding al doorgelezen en gevonden hoe je de vensters moet openen dus ik snap je probleem niet zo.
Gr. Eric |
|
|
SAN
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2013 : 17:40:02
|
Eric,
Bedankt voor je duidelijke aanwijzingen, dat is absoluut de pagina welke ik ook als informatiebron heb gebruikt. Mijn opmerking over de onvermelde voorwaarde heeft betrekking op het niet in tractie kunnen brengen van een reeds aan een blok toegewezen loc. Zoals gezegd voor jullie die-hards vanzelfsprekend en voor mij inmiddels ook logisch.
Voor wat betreft mijn tweede vraag heb je volkomen gelijk dat staat er i.d.d. overduidelijk in. Ik zal de volgende keer wat verder doorlezen !
Nico
|
|
|
|
Onderwerp |
|