Bij het werken met koploper komen bij mij meer en meer acties gebaseerd op het vrijrijden ipv het bezetzijn.
Best prachtig, maar bij een herstart, na een kleine ontsporing met kortsluiting gevolgd door noodstop, gebeuren er dan soms wel gekke zaken. Tenminste ik denk dat het daaraan ligt.
Er worden bijvoorbeeld wisselstraten getrokken over wisselstraten die nog niet vrijgereden waren, soms onder treinen.
Is er ooit een technische oplossing gevonden om toch "iets" restspanning op de baan te houden voor de detectie . Zou men kunnen denken aan een weerstand parallel over de beveiligingsschakelaar?
Of zou men koploper kunnen leren eerst bezetmelders te lezen en dan pas te gaan beslissen ? Soort schakelvertraging...
Ik merk na kortsluitingen, die bij mij gelukkig zelden voorkomen, ook wel eens rare dingen. Ik heb dan echter de indruk dat de decoders zelf wat van slag zijn. Als ik het systeem dan even helemaal opnieuw start, werkt alles weer normaal. Weer een agendapunt voor de bijeenkomst van de 24ste.