Auteur |
Onderwerp |
|
lieberom
Netherlands
52 berichten |
Geplaatst - 26 okt 2006 : 09:49:59
|
Goedemorgen allen,
Ik rijd met IB en DCC(schaal N) en zie dat een aantal gewenste digitale mogelijkheden alleen realiseerbaar zijn met selectrix. Is het ook mogelijk de baan deels middels IB en DCC te besturen en een klein gedeelte van de baan middels selectrix besturing? En dan toch alles via koploper aansturen? Als het niet mogelijk is hoef ik me er niet verder in te verdiepen en zal ik mijn uitbreiding van de baan anders moeten gaan invullen. Alvast bedankt voor de hulp.
MVG, Theo.
Koploper, IB, N-schaal. |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 okt 2006 : 10:16:11
|
Hoi,
In principe kan Koploper slechts 1 digitaal systeem tegelijk aansturen. Er zijn volgens mij andere programma's die het wel kunnen (verschillende digitale systemen op verschillende commpoorten).
Ik zal dit nooit realiseren.
Een Intellibox kan toch ook Selectrix op de rails zetten?
Mvg, Paul. |
Bewerkt door PaHaSOFT op 26 okt 2006 10:17:06 |
|
|
lieberom
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 26 okt 2006 : 12:29:51
|
Hoi Paul,
Het gaat om het volgende, een duitse firma, ik geloof MUT, heeft een decoder(schakelkast) gebouwd voor de aansturing van een drehschiebebuhne. Deze decoder(en alles wat zij maken) werkt volgens het selectrix systeem. Navraag bij de firma heeft geleerd dat deze decoder niet via een IB is aan te sturen. Vandaar de oplossing die ik had bedacht maar dus niet via koploper realiseerbaar is.
Groet, Theo
Koploper, IB, N-schaal. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 okt 2006 : 12:48:52
|
Theo,
Draaischijf ondersteuning zit wel in Koploper, doch aansturing van dat schuif apparaat zit niet in Koploper.
Mvg, Paul. |
|
|
Roeland Vollmar
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2007 : 17:33:50
|
Beste Theo, Het heeft even geduurd, maar sinds ca.2jaar stuur ik mijn minitrx roldraaibrug volledig digitaal in koploper aan. Er zijn wel een paar eenvoudige hardware veranderingen aangebracht. Mocht je nog steeds geínteresseerd zijn,neem dan even kontakt met me op. |
|
|
lieberom
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2008 : 21:21:16
|
Hoi Roeland, ben benieuwd hoe je dit gerealiseerd hebt. Moet ook direct aangeven dat ik geen held ben met soldeerbout e.d.
Met groet, Theo
Koploper, IB, HSI-88, N-schaal. |
|
|
Roeland Vollmar
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2008 : 21:59:00
|
Hoi Theo, Heb tot mijn stomme verbazing gelezen dat je gereageerd hebt na een oproep zo lang al geleden! Laat je email adres achter op dit forum en ik neem contact met je op.Een beetje solderen is echter wel nodig , maar daar zul je wel uit komen.Veel is het echt niet. Gezien het feit dat je met DCC rijdt , zal ik je het principe uitleggen.(Ikzelf rijd met selectrix en Dekoder63 van Kees Moerman.) |
|
|
lieberom
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2008 : 23:00:44
|
Hoi Roeland,
Je kunt mij mailen op theotreinatplanetpuntnl. Ben benieuwd.
MVG, Theo
Koploper, IB, HSI-88, N-schaal. |
|
|
|
Onderwerp |
|