Auteur |
Onderwerp |
|
n160weer
Netherlands
76 berichten |
Geplaatst - 07 nov 2012 : 22:30:00
|
Mede koplopers. Ik ben aan het experimenteren met koploper 8.0.1. Met name met “vrijgave wisselstraat”.
De wisselstraat van 14 naar 11 gebruik ik om te experimenteren. Deze blokken zijn voorzien van melders met stroomdetektie. De lok dit ik gebruik is de 101 op adres 1.
Als de lok van 14 naar 11 rijd, wordt de wisselstraat vrij gegeven bij de eerste melder van 11. Het zou toch moeten zijn wachten met vrijgeven tot: Lengte trein+10cm+extra opgegeven.
Download Attachment: blerick.bck 207,13 KB
Mogelijk doe ik iets niet goed. Kan iemand mij op weg helpen ?
Ik gebruik win-xp
Alvast bedankt voor jullie reacties Walter
n160weer selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2012 : 23:22:28
|
Hallo Walter,
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik heb met deze nieuwe optie dezelfde ervaringen als jij.
Windows XP met Tams centrale.
Groeten
Jan. |
|
|
trainfreak089
Belgium
17 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2012 : 18:32:14
|
Beste,
Volgens mij moet je voor een goede werking volgende aanpassing doen :
Algemeen Instellingen per database Map "Seinen en wissels" Onderdeel "Wissels" Vinkje plaatsen bij : "Wisselstraat vrijgeven na geheel gedetecteerde trein"
Veel succes.
Vriendelijke groeten
Guido Crevecoeur
Marklin K-rails/Laptop en USB to RS232/Intellibox IR/Loconet-interface Rosoft/Bezetmelders 63350-Functiedecoders 63410-Boosters Power 4 Uhlenbrock/Seinen Viessmann/Koploper en ganse dagen plezier aan een gerealiseerde jongensdroom |
|
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 09 nov 2012 : 22:07:37
|
hoi Guido
Helaas jou oplossing werkt niet
Mogelijk heeft iemand anders nog een idee ?
Groetjes Walter Weerdenburg
Walter n160weer win-xp selektrix2000 lichtsluisjes en stroomdetektie |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2012 : 00:09:56
|
Bij wijze van uitzondering...
Het is alleen een methode van vroeger vrijgeven en niet van later vrijgeven. Omdat je over al hebt aangegeven dat de wissels op de eerste meldpunt vrij komen. Dit klinkt mij vreemd over.
Hiet moet je invullen op welk punt het zeker voor alle treinen veilig is om de wisselstraat vrij te geven. Vooral korte treinen kunnen dan de wisselstraat lang bezet houden.
De te rijden lengte wordt bepaald vanaf het meldpunt waarin het vorige blok wordt vrijgegeven. De treinlengte + de lengte opgegeven bij de wisselstraat + de veiligsheidsmarge uit algemene instellingen. Werkt natuurlijk alleen bij juist geijkte treinen!
Mvg, Paul. |
|
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2012 : 00:43:01
|
Hoi Paul Even voor mijn beeld vorming blok 11 is 4 meter lang. Normaal wordt de wisselstraat vrijgegeven bij de stopmelder.
Met kl 8 is het dus mogelijk de wisselstaat eerder vrij tegeven. zoals ik het heb begrepen de eerste melder van blok 11 geeft het vorige blok 14 vrij. dan gaat er een teller lopen op bazis van een bepaalde lengte. en geeft dan de wisselstraat vrij.
Klopt dit ?
Zo ja waarom werkt het dan niet van block 14 naar 11 met lok met adres 1 ?
zo nee waar zit mijn denk fout ?
mocht je meer info nodig hebben om mij op weg te helpen laat het me dan weten.
Groetjes Walter
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2012 : 08:11:59
|
Walter
In mijn eerste regel stond al waarom het niet werkt! Zie onderstaande afbeelding.
Trouwens wel knap hoe jij lok 1 van 14 naar 11 kan laten rijden. Ik moest eerst variabele treinroute aanpassen. Wisselstraat vrijgave aangepast (dus op laatste bezetmelder en NIET op eerste) en het werkt gewoon.
Ik stop hier met verder support te geven want het werkt gewoon. Hopelijk kunnen andere je verder helpen.
Mvg, Paul. |
|
|
n160weer
Netherlands
76 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2012 : 12:47:42
|
Hoi paul
Ik heb het nu ook werkend. ( ff een denk fout.)
De route waar je het over hebt is voor getrokken treinen de lok met aders 1 is voor trek en duw treinen. Mogelijk was dit niet goed gezet bij het posten van de backup.
nogmaals bedankt.
Groetjes Walter
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2012 : 19:45:49
|
Hallo Guido, Paul en Walter,
Hier werkt het nu ook. Mooie optie ,ik ben er blij mee.
Paul bedankt voor de aanwijzingen.
Ik heb de handleiding vorige week diverse keren doorgelezen, maar het kwartje wilde niet vallen.
Groeten
Jan. |
|
|
|
Onderwerp |
|