Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 462 / Bezoekers Vandaag: 15769
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Blokindeling voor MCC autobaan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

remcodj

Netherlands
1 bericht

Geplaatst - 04 nov 2012 :  14:27:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Mijn vraag gaat over het indelen van de blokken, en met name de reedcontacten die er bij horen, en hoe je die dan opgeeft in koploper.

Ik heb de how to gevolgd die op de site van Hans Nouwens staat en een keurig werkend proef baantje kunnen bouwen. Maar toch zitten er nog een aantal zaken in die niet lekker lopen. Dit heeft in mijn optiek te maken met hoe de bezetmelder aan de blokken gekoppeld worden.


   A      5         B          6      C
----------|--------------------|----------

Hierboven een schematische schets, de letters zijn blokken, de nummers reedcontacten.
Wat geeft in koploper nu de beste resultaat, Als blok B bezet bij het bekrachtigen van reedcontact 5, of juist reed contact 6?
In mijn huidige situatie is dan reedcontact 5. Als ik een auto laat stoppen in blok B, dan stop deze op melder 5 en staat dus eigenlijk nog in blok A, alleen de neus in blok B.

Of is dit juist een instelling in koploper? Of moet ik het zoeken in het maken van een tweede punt bij "te verwachten bezetmelders"?

Wat is jullie ervaring, of hoe doen jullie dit?

Groeten,
Remco

PS, wellicht overbodig om te melden, maar ik rij dus met Dinamo MCC

Bewerkt door remcodj op 04 nov 2012 14:32:24
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina