Auteur |
Onderwerp |
|
wijbe
Netherlands
172 berichten |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 21:42:48
|
Beste koplopergebruikers,
Een paar vragen over de nieuwe optie 'Vrijgave na aantal centimeters gereden'
VB 1
Het blok is 90CM lang, de trein 80CM, in het blok zitten 3 melders van 30CM.
Normaal gesproken geeft de stopmelder de wisselstraat vrij. Echter de trein moet nog een aantal CM doorrijden. Oftewel de wisselstraat wordt vrijgegeven als de trein nog een stukje in het vorig blok staat. Nu kan met de nieuwe functie dit 'opgeheven' worden door deze optie toe te passen.
Als deze functie is geactiveerd bij deze wisselstraat. Op welke manier geeft hij de wisselstraat dan vrij?
- Op de stopmelder? - 'Vrijgave na aantal centimeters gereden'
Nu is dit opgelost door in het blok een virtuele melder toe te voegen, elke trein rijd dan netjes door tot 'einde' blok. Maar met deze optie heb je weer een extra mogelijkheid.
VB 2
In een blok komt een te lange trein binnen gereden. In dit blok is bij actie bij te lange trein opgegeven dat de wisselstraat langer bezet moet blijven.
De eerste melder ligt na de wisselstraat, als de optie 'Vrijgave na aantal centimeters gereden' wordt gebruikt zou de wisselstraat opgeheven worden. En niet pas bij het volgende blok. Echter lijkt dit niet te werken?
Met vriendelijke groet, Wijbe
Ecos/Koploper & NL-Rijder |
Bewerkt door wijbe op 02 nov 2012 21:43:09 |
|
wijbe
Netherlands
172 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 22:00:03
|
En nog een toevoeging.
Als de optie 'vrijgeven na bezetmelding' ook staat ingesteld. Alle treinen zijn gedecteerd, welke optie wordt dan toegepast?
Met vriendelijke groet, Wijbe
Ecos/Koploper & NL-Rijder |
Bewerkt door wijbe op 02 nov 2012 22:00:37 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 23:12:18
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door wijbe
VB 2
In een blok komt een te lange trein binnen gereden. In dit blok is bij actie bij te lange trein opgegeven dat de wisselstraat langer bezet moet blijven.
De eerste melder ligt na de wisselstraat, als de optie 'Vrijgave na aantal centimeters gereden' wordt gebruikt zou de wisselstraat opgeheven worden. En niet pas bij het volgende blok. Echter lijkt dit niet te werken?
Dit lijkt mij logisch, de trein is langer dan het blok, dus koploper telt vanaf het bereiken van de eerste bezetmelder en is nog niet "uitgeteld" op het einde van het blok...
Daarom pas vrijgave eindje in tweede blok. Bij stop in eerste blok blijft wisselstraat bezet.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 02 nov 2012 23:13:56 |
|
|
wijbe
Netherlands
172 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2012 : 23:21:35
|
Theo,
Hij teld niet door zeg maar, als de trein het blok weer verlaat.
Met vriendelijke groet, Wijbe
Ecos/Koploper & NL-Rijder |
Bewerkt door wijbe op 02 nov 2012 23:23:43 |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 03 nov 2012 : 08:41:56
|
Zoals ik het lees, is de optie bedoeld om wisselstraten eerder vrij te geven, niet om ze later vrij te geven. Dat later vrijgeven is een optie die al nooit in onderhouden wisselstraten zat, maar bij aanvulling blokgegevens, dus ik vermoed ook onderhuids in een ander gedeelte van koploper. Daarmee komt wat jij ziet overeen met wat ik zou verwachten.
Huub |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 03 nov 2012 : 10:20:45
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door wijbe
Theo,
Hij teld niet door zeg maar, als de trein het blok weer verlaat.
Volgens mij telt hij "terug". Bij het komen van de bezetmelder start hij met de treinlengte +reserve, bij 0 gekomen geeft hij de wisselstraat vrij. Dat zie je ook onderaan het rijwindow bij virtuele punten in blokken. Dit vrijgeven gebeurt op een onzichtbaar schuivend virtueel punt op een treinlengte na de inrijbezetmelder na de wisselstraat... Oef wat een zin
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|