Auteur |
Onderwerp |
|
siempie
Netherlands
13 berichten |
Geplaatst - 24 okt 2012 : 13:52:07
|
hoi
ik heb sinds kort koploper. voor mijn gevoel alles goed ingevuld. maar ongetwijfeld toch ergens een foutieve invoer. kan het alleen nergens vinden.
het probleem is dat locomotieven door me stopsectie heen rijden en vervolgens kortsluiting veroorzaken op het achterliggende wissel. ook komt het vaak voor dat een trein keert waar dat niet zou mogen. ik heb vrij korte stopsecties (+/- 15cm). ik heb begrepen dat dit eigenlijk te kort is, maar ik heb ook de minimum snelheid naar beneden gebracht en de stopperiode op 0 seconden gezet. Als ik de trein met me hand tegenhoudt (op de stopsectie) dan blijft ie gewoon doortuffen, het is net of die helemaal geen stopopdracht krijgt. Ook heb ik het probleem dat de treinen keren als het volgende blok bezet is door een andere trein, maar die blokken heb ik volgens mij het keren uitgezet, behalve bij een treinstel. die doet het op de doodlopende sporen dan ook wel, stopt netjes en keert. maar op de doorlopende sporen weer niet.
ik heb in de testomgeving alle bezetmelders getest, alles ligt op de juiste plek, de blauwe balkjes komen precies op de plekken waar dat zou moeten. alle wissels zijn ook goed ingesteld.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt voor het kijken en de tijd :-)
met vriendelijke groeten
simon |
|
siempie
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2012 : 14:28:36
|
Download Attachment: siempiesbaan.bck 34,94 KB
oops, hierbij de file. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2012 : 14:37:40
|
Snel gekeken:
Onder "blokken" bv. blok 13 heb je vinkje gezet zodat een lok uit blok 14 terug kan naar blok 14, maar "zonder" vinkje bij keren. Dat lijkt mij onmogelijk.
Ofwel maak je enkele richting door de bolletjes op de verbindingslijnen aan te passen of je laat de trein keren. Daarom gaat de trein rechtdoor ook als hij moet keren...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
siempie
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2012 : 15:38:43
|
dank je voor de tip, heb het gecorrigeerd, rijdt inmiddels al een stuk beter.
hoe kan ik er voor zorgen dat een trein die niet mag keren een doodlopend spoor op rijdt? heb ergens die optie gezien maar kan hem niet terug vinden.
bedankt
mvg
siem |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2012 : 19:18:11
|
Kijk even onder variabele routes: Daar kun je voor getrokken treinen een blokverbod opgeven.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
siempie
Netherlands
13 Posts |
Geplaatst - 25 okt 2012 : 21:31:56
|
sorry voor de late reactie
bedankt voor het reageren, ik ga ermee aan de slag.
mvg
siempie.
hoop ook dat ik ooit op het punt kom om andere te kunnen helpen. maar dat zal nog wel even duren :-) |
|
|
|
Onderwerp |
|