Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 164 / Bezoekers Vandaag: 1154
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lok weigert op automatisch blok in te rijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jtspoor

67 berichten

Geplaatst - 02 okt 2012 :  17:01:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, Ik heb een voor mij curieus probleem.
Ik zal mijn dbase bijvoegen zodat eea duidelijk kan worden.
Het volgende is aan de hand: lok 14 en 15 ( tandradloks) willen niet vanuit blok 32 via 35 naar blok 39/40 rijden,omdat te proberen wordt blok 41 handmatig geblokkeerd. Melding die komt is "vervolgblok/wisselstraat bezet( na 34), is echter naar mijn mening niet aan de orde. Wordt blok 41 vrijgegeven dat wordt wel naar 41 en verder gereden.Pak ik de lok op in 31 en sleep naar 36 dan loopt het.
Vanuit blok 31 via 34 werkt het met beide loks zonder problemen. Ook functioneert eea naar behoren als vanuit blok 39/40 naar 31 wordt gereden. Ik heb denk ik alles gecontroleerd maar kom er niet uit.
Graag hulp , Jan Tromo

Download Attachment: Almtal.bck
123,77 KB

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 02 okt 2012 :  18:42:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik in je database kijk, werkt het bij mij juist niet vanuit blok 31 en wel vanuit 32.
Reden is in dat geval dat een aantal variabele routes actief is voor deze locs, in ieder geval blokkendoos, personentrein, goederentrein (grote lok) en goederentrein (kleine lok).
Door bij die routes het vinkje te zetten bij "Geldt altijd tenzij geselecteerd", zijn die altijd van toepassing tenzij je een vinkje voor de betreffende variabele route zet. Dus om te zorgen dat de beperkingen in die routes niet van invloed zijn op loc 14 en 15, moet je ze in de rijwindows van die locs juist wel aanvinken.

Hoop dat dit je probleem oplost.


Huub

Ga naar bovenaan de pagina

jtspoor

67 Posts

Geplaatst - 03 okt 2012 :  12:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb inderdaad 31 en 32 abusievelijk omgewisseld, vanuit 31 niet en vanuit 32 wel.
Ik ga je suggestie verwerken en laat je weten als het probleem is opgelost.
MVG Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina