Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 1977
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezet melder dood lopend spoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ton rijnaard

Netherlands
50 berichten

Geplaatst - 28 sep 2012 :  18:26:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden avond,

Omdat het weer slechter wordt ben ik weer gestart met mijn nieuwe baan. Nu zil ik graag wat info hebben voordat ik de bezet melders definitief maak.
Waar kan ik het beste de bezetmelder plaatsen op een doodlopen opstel spoor, voor of na de ontkoppel rail.
Ik heb op dit spoor 2 bezet melders 1 met massa detectie en een met sensors zodat ik de wagon/trein kan detecteren.
Nu weet ik niet waar ik het beste de bezetmelder kan plaatsen. plaatsen op dit stuk rail(lengte is ongeveer 60 cm).
Ik rij 3 m-rail (metaal).
Hopelijk hebben jullie de goed informatie voor mij.

Groeten Ton Rijnaard

Bewerkt door ton rijnaard op 28 sep 2012 22:20:10

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 sep 2012 :  23:40:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Ton, moet je dan niet even uitleggen wat je wil bereiken ?
Ik heb opstelsporen met bezetmelder op het eind, dan kan ik ze volledig vullen. De binnenkomst bezetmelder is gemeenschappelijk aan twee sporen, de wissel met kort stukje rail om buiten profiel te staan.
Het kan nog minder... alleen het wissel met twee stukjes rail als binnenkomst melder en als stopmelder bij vrijrijden. Dan staat de trein echter steeds kort achter het wissel.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

ton rijnaard

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 29 sep 2012 :  13:49:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Bedankt voor je reacie.
Ik heb een ont koppel rail in dit stuk zitten en wil nu graag weten of ik de bezet melder (massa detectie als eerste moet leggen of de licht sluis. Ik heb zelf het idee dat een lichtsluis beter reageert wat betreft de lengte van een loc voor het ontkoppelen, als een massa detectie op de rails omdat de wagons /loc niet allemaal even lang zijn ten opzichte van de wielen.
Daarom mijn vraag kan ik de licht sluis beter voor de ontkoppel rail plaatsen of erachter. Jullie zullen hier meer ervaring mee hebben.
Of maakt het allemaal niet uit.
Ik gebruik ten alle tijde 2 bezetmelder per opstel spoor.

Vriendelijk groeten Ton R.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 sep 2012 :  18:57:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik neem aan dat je de trein op het spoor drukt en de lok wil laten ontkoppelen en terugrijden. De trein zelf blijft achter op het spoor , aan de wisselzijde.
Je wil dus de staart van de trein op de juiste plaats hebben en alle bezetmelders zijn al afgereden door de wagens.
Dan kun je, denk ik, alleen nog een bezetmelder of lichtsluis gebruiken die vrijgereden wordt door de drukkende lok. En de scheiding ervan of de lichtsluis moeten dan de lengte van de lok VOOR de ontkoppelrail liggen.
Is het steeds dezelfde lok of verschillende lengtes ???

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina