Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 238 / Bezoekers Vandaag: 15438
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Doorrijden in cm
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jtspoor

58 berichten

Geplaatst - 24 aug 2012 :  14:09:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik probeer op een station in mijn baan de loc in de stopsectie een aantal cm te laten doorrijden. In "aanvullende blokgegegevens" kan worden opgegeven hoeveel cm er moet worden doorgereden en ik krijg ook het doorrijden wel enigzins voor elkaar maar niet het aantal cm wat ik opgeef- de lok waarmee ik het uitprobeer is geijkt in koploper- het doorrijden krijg ik overigens allen voor elkaar als ik ook een tijd opgeef.
Geef ik een lange tijd op rijdt de lok te ver, zet ik de tijd op nul wordt er niet doorgereden.
De help zegt dat het opgeven in cm met name voor geijkte loks de beste methode is, maar ik kan de relatie tussen de opgegeven cm en de werkelijk doorgereden afstand nog niet ontdekken.
Wat doe ik niet goed of anders gesteld hoe moet e.e.a geregeld worden.
Jan

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 25 aug 2012 :  10:03:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Plaats je database even als je wilt.
En geef direkt even aan met welke lok en in welk blok je het in ieder geval verkeerd ziet gaan.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

jtspoor

58 Posts

Geplaatst - 26 aug 2012 :  10:15:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Huup, bedankt voor je reactie.
Het station waarop ik probeer met cm doorrijden te werken is mittenberg, blok 31 en de lok waarmee ik het probeer is lok 7
MVG Jan

Download Attachment: Almtal_20120826_101019.bck
118,32 KB
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 26 aug 2012 :  12:38:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zie geen gekke dingen, die dit verklaren.
Een paar dingen die ik wel zou aanpassen. Als de lok vanuit alle richtingen dezelfde afstand moet doorrijden, zou ik het niet apart vanuit de verschillende blokken ook nog eens opgeven. En ik zou het doorrijden in sec gewoon op nul zetten.

Weet je zeker dat je loc goed geijkt is?
En misschien nog wel belangrijker, verwacht je wel het juiste?
Het doorrijden in cm geldt vanaf het punt dat de stopmelder wordt bereikt. Als door het netjes afremmen een trein al sowieso 15 cm doorrijdt vanaf het bereiken van de stopmelder en je hebt aangegeven dat er 20 cm moet worden doorgereden, zal in de praktijk de loc 5 cm langer doorrijden dan wanneer je niks invult. Samen met de 15 cm die voor het afremmen nodig is, kom je dan op die 20 cm.

Huub

Bewerkt door hubertus op 26 aug 2012 13:46:59
Ga naar bovenaan de pagina

jtspoor

58 Posts

Geplaatst - 26 aug 2012 :  18:36:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub bedankt voor je snelle antwoord.
Je opmerking tav de richtingen is gelukkig niet van toepassing daar er in het blok 31 altijd dezelfde richting wordt gereden. De lok is minstens 2 maal geijkt dus daar ligt het niet aan.
Ik ben onder de indruk dat de tijd op 0 , de zaak helemaal niet werkt maar ga het zeker proberen. Voor je opmerking dat je moet rekenen vanaf de stopmelder aktivatie ben ik je zeer dankbaar want dat was ik mij totaal niet bewust.
Ga met je tips aan de gang en zal je als je er prijs op stelt op de hoogte houden van de vorderingen.
MVG Jsn
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 26 aug 2012 :  19:14:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals je het nu hebt ingevuld werkt het doorrijden in beide richtingen in blok 31.

Doorrijden in seconden moet je alleen gebruiken als je rijdt met decoderstappen. Ik had trouwens verwacht dat het bij rijden met geijkte snelheid zou worden genegeerd, maar dat lijkt niet het geval.

In de communicatielogging is een optie om doorrijden in cm te laten zien, dan kun je misschien wat makkelijker volgen wat er gebeurt dan alleen naar je baan te kijken.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

jtspoor

58 Posts

Geplaatst - 27 aug 2012 :  18:00:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,
Ik heb de instellingen veranderd zoals je voorstelde en hoewel de cm niet precies kloppen functioneerd eea nu naar behoren, ook met de tijd op 0.
Bedankt voor je hulp.
MVG Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina