Vandaag was ik bij een mede Koploperist, die rijdt op een Nederlandse baan in de jaren 50. Hij gebruikt het Nederlandse armseinstelsel. Bij het normale bordessein (ab) doet zich een vreemd verschijnsel voor. Het bordessein staat opgesteld voor een klein station met twee perronsporen. Het vreemde is dat als het linker perronspoor wordt ingereden in Koploper op het sporenoverzicht het rechter sein op veilig staat, maar op de baan zelf wel het linker. Op zich is dit natuurlijk geen groot probleem, maar het staat wat raar. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en zo ja hoe is het goed in te stellen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Goed invoeren bij onderhouden baanontwerp -> tool: wisselstraten. Je koppelt de bordesseinen aan een wisselstraat en daar kun je bij onderhouden seinstand (klikken op sn) aangeven welk sein op het bordes op veilig moet voor die wisselstraat. De aansturing naar je baan staat hier helemaal los van, dat is een kwestie van de juiste decoderadressen opgeven bij de seineigenschappen.