Auteur |
Onderwerp |
|
PaHaSOFT
3413 berichten |
Geplaatst - 06 okt 2006 : 13:07:23
|
Hallo Koplopers,
Met een door mijzelf gewenste verandering in de vaste treinroutes wil ik weten graag weten of een situatie bij jullie voorkomt.
Zijn er in een vaste treinroute blokken achter elkaar die allemaal 1 of meer alternatieven blokken hebben? Ik zou het zelf willen veranderen dat wanneer blok alternatieven heeft, het voorgaande en het volgende blok GEEN alternatieven mogen hebben. Anders kom ik er programmatechnisch bij niet meer uit.
Dit in verband met aanpassing om alternatieve route ook over meerdere blokken mogelijk te maken.
Mvg, Paul. |
Bewerkt door PaHaSOFT op 06 okt 2006 13:07:53 |
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 Posts |
Geplaatst - 06 okt 2006 : 17:05:45
|
Hallo Paul,
Bij mij komt die situatie (vooralsnog) niet voor. En in de toekomst zal ik het dan evt. moeten oplossen met de door jou voorgestelde wijziging (lees: verbetering).
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-DCC |
|
|
avanlaar
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2006 : 12:13:45
|
Hallo Paul,
Ook bij mij komt deze combinatie nog niet voor en het lijkt mij het ook geen enkel probleem om dit zo te wijzigen, in de optie, zo als jij die voorsteld.
Met vriendelijke groeten,
André van Laar.
Schaal HO, Fleischmann, MRdirect en Koploper. |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2006 : 13:44:21
|
Hi Paul,
Eigenlijk begrijp ik je vraag niet.
Eerst stel je dat je de mogelijkheid wil beperken, en later zeg je dat je alternatieve routes mogelijk wil maken. Leg het eens uit.
Mvg Wim.
modelspoor[at]zeelandnet.nl |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2006 : 14:00:24
|
Wim,
Wat ik eigenlijk alleen wilde weten is of er gebruikers zijn die in vaste treinroutes in twee achter elkaar liggende blokken alternatieven hebben opgegeven. Gelukkig inmiddels al zoveel reacties gehad (ook op de mailing) dat ik deze mogelijkheid ga verwijderen. Bij het gebruik van alternatieve blokken moet steeds minimaal 1 blok zitten waarbij GEEN alternatieven zijn vastgelegd. Dit is dus achteruitgang.
Wat de vooruitgang is, dat een alternatieve route nu ook meerdere blokken lang kan zijn. Als er steeds maar slechts 1 blok te kiezen is en we weer uitkomen op het volgende blok in de vaste treinroute en dat het dan nog mogelijk is om naar het volgende blok (inclusief alternatieven) te rijden.
Vooral zeer handig als je door opstelsporen wilt rijden waar achter elkaar meerdere blokken liggen (met of zonder dymanische bloklengte).
Mvg, Paul. |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2006 : 15:20:06
|
Hallo Paul,
Deze combinatie komt bij mij niet voor.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2006 : 16:27:47
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Wim,
Wat ik eigenlijk alleen wilde weten is of er gebruikers zijn die in vaste treinroutes in twee achter elkaar liggende blokken alternatieven hebben opgegeven. Gelukkig inmiddels al zoveel reacties gehad (ook op de mailing) dat ik deze mogelijkheid ga verwijderen. Bij het gebruik van alternatieve blokken moet steeds minimaal 1 blok zitten waarbij GEEN alternatieven zijn vastgelegd. Dit is dus achteruitgang.
Wat de vooruitgang is, dat een alternatieve route nu ook meerdere blokken lang kan zijn. Als er steeds maar slechts 1 blok te kiezen is en we weer uitkomen op het volgende blok in de vaste treinroute en dat het dan nog mogelijk is om naar het volgende blok (inclusief alternatieven) te rijden.
Vooral zeer handig als je door opstelsporen wilt rijden waar achter elkaar meerdere blokken liggen (met of zonder dymanische bloklengte).
Mvg, Paul.
Paul, ik begrijp het inmiddels, en wat wil het toeval ik liep eergisteren nog tegen die beperking op toen ik even aan het stoeien was met de database van Sander Lageveen. Het zal inderdaad een welkome aanvulling zijn, als er meerdere alternatieven achter elkaar gekozen kunnen worden.
Mvg Wim.
modelspoor[at]zeelandnet.nl |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 09 okt 2006 : 13:20:17
|
Hallo Paul,
Ook bij mij als vaste route rijder komt dit niet voor. Zoals ik het begrijp, zal de nieuwe mogelijkheid een welkome aanvulling zijn.
Mvg Ab Boezerooij
Ab Boezerooij (Koploper,IB, HO, NS) |
|
|
|
Onderwerp |
|